Ministrul Ciprian Șerban, „copilotul“ lui Dorinel Umbrărescu pe cei 50 km de autostradă deschiși între Focșani și Adjud (VIDEO)
De astăzi, Autostrada Moldovei (A7) a mai „câștigat“ 50 de kilometri, care s-au adăugat la cei 195 km pe care se circula deja. A fost dat în trafic tronsonul dintre Focșani și Adjud Nord, adică lotul 1 Focșani – Domnești Târg (35,6 km) și 17 km din lotul 2 Domnești Târg – Răcăciuni (38,78 km). Dorinel Umbrărescu, cel mai puternic constructor român de drumuri de mare viteză, a parcurs cu mașina cei 50 km deschiși astăzi alături de ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, și a spus când va finaliza toate loturile pe care le are în lucru pe A7.
Ministrul Ciprian Șerban, „copilotul“ lui Dorinel Umbrărescu
Ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, a testat, alături de Dorinel Umbrărescu, cei 50 km de autostradă deschiși astăzi între Focșani și Adjud Nord. Șerban a fost „copilotul“ lui Umbrărescu, cei doi discutând despre stadiul lucrărilor pe loturile rămase în execuție din Autostrada Moldovei.
A7 de la Focșani la Pașcani are 6 loturi: 3 pe secțiunea Focșani – Bacău (95,9 km) și alte 3 pe secțiunea Bacău – Pașcani (77,38 km), toate aflate în sarcina Grupului UMB.
„Am fost alături de domnul Dorinel Umbrărescu la deschiderea circulației pe Autostrada Moldovei până la Adjud, unde începând de astăzi, circulăm pe încă 50 de km noi din A7, realizând astfel un coridor modern și continuu care transformă radical mobilitatea și aduce un impuls concret pentru dezvoltarea întregii regiuni. Acest proiect strategic optimizează fluxurile de mărfuri și persoane prin reducerea costurilor logistice și a timpilor de deplasare, crește substanțial siguranța rutieră și impulsionează o transformare economică durabilă în Moldova, deschizând noi perspective de prosperitate și creștere sustenabilă pentru județele din nordul regiunii. Urez tuturor Crăciun fericit și un an nou binecuvântat!“, a transmis Ciprian Șerban.
Un video cu discuția dintre cei doi a fost postat pe pagina de Facebook a lui Ciprian Șerban.
„Mergem astăzi de la București la Adjud pe autostradă, practic vorbim de 250 km de autostradă astăzi, care sunt dați în trafic“, i s-a adresat ministrul lui Dorinel Umbrărescu. „Un lucru bun pentru participanții la trafic. În primul rând au scăpat de multe accidente, apoi se scurtează și timpul deplasării și vorbim și de un confort în plus“, a răspuns Umbrărescu.
În 2026 vom ajunge pe această autostradă până la Pașcani, cum stăm pe restul loturilor, a continuat ministrul. „Terminăm Adjudul Vechi – Săbăoani, 95 km, la 31 august 2026, și mai rămân ceilalți 27 km care vor fi gata pe 22 decembrie 2026“, a fost răspunsul celui mai puternic constructor român de drumuri.
Ciprian Șerban: „Crăciun Fericit tuturor celor implicați acum pe șantierele din România și tuturor românilor“
La destinație, ministrul Ciprian Șerban a transmis și un mesaj de Sărbători: „Vreau să urez un Crăciun Fericit tuturor celor implicați acum pe șantierele din România și tuturor românilor. Vom reveni în 2026 mai implicați și mai determinați să finalizăm toare lucrările pe care le avem în execuție“.
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/12/Screenshot-2025-12-23-181555.png)
Tronsonul de circa 50 de kilometri dat în trafic marți, 23 decembrie, construit de UMB, este format din:
- Lotul 1: Focșani – Domnești Târg (35,6 km);
- 17 km din Lotul 2: Domnești Târg – Răcăciuni (38,78 km).
Pentru lotul 1, valoarea contractului este de 2,3 miliarde de lei, în vreme ce pentru lotul 2 este de 2,48 miliarde de lei, sume fără TVA. Cinci loturi ale secțiunilor Focșani – Bacău și Bacău – Pașcani vor fi finanțate din granturi PNRR, adică din fonduri nerambursabile, în loc de împrumuturi.
Este vorba despre următoarele loturi de autostradă:
- Autostrada Focșani – Bacău, Lot 1, Focșani – Domnesti – Târg
- Autostrada Focșani – Bacău, Lot 2, Domnești Târg – Răcăciuni
- Autostrada Focșani – Bacău, Lot 3, Răcăciuni – Bacău
- Autostrada Bacău – Pașcani, Lot 1, Bacău (Săucești) – Trifești
- Autostrada Bacău – Pașcani, Lot 2, Trifești – Gherăești
Lotul 3 Mircești – Pașcani al tronsonului Bacău – Pașcani rămâne finanțat din împrumuturi PNRR, deoarece nu va fi gata până în august 2026, termenul limită pentru finalizarea lucrărilor la proiectele din PNRR.
Citește și: Ce progres s-a mai înregistrat pe A1 Sibiu – Pitești, prima autostradă care va traversa Carpații (VIDEO)