Ciprian Ciucu a făcut deja jocurile companiilor multinaționale din turism, în detrimentul firmelor cu capital românesc
Noul primar general al Capitalei, Ciprian Ciucu, a fost ieri de acord cu instituirea unei taxe speciale pentru promovarea turistică a Bucureștiului, de 10 lei pentru fiecare noapte de cazare a turiștilor, făcând astfel jocurile companiilor multinaționale care operează în domeniul turismului.
În cadrul ședinței de ieri a Consiliului General al Municipiului București, a fost aprobată instituirea unei taxe speciale pentru promovarea turistică a Municipiului București, în cuantum de de 10 lei pentru fiecare noapte de cazare a turiștilor, înlocuind vechiul sistem de calcul procentual. Primarul Bucureștiului, Ciprian Ciucu, susține că această schimbare a fost făcută la cererea hotelierilor, pentru a simplifica procedurile financiare, iar „această taxă nu modifică substanțial veniturile aduse la buget, însă răspunde unei nevoi de simplificare a proceselor”.
Multinaționalele câștigă pe mâna lui Ciucu, în timp ce firmele românești pierd pe mâna lui… Ciucu
PUTEREA a semnalat recent că introducerea acestei taxe speciale de promovare tursitică este una cu dedicație, prin care sunt favorizate companiile multinaționale care operează în domeniul turismului din București și jecmănite unitățile de primire turistică mici și mijlocii, cu capital românesc, adică afectează turismul de masă (Primăria Capitalei vrea să introducă taxă de promovare turistică în interesul multinaționalelor). Practic, introducerea unei taxe speciale de promovare turistică de 2 euro pentru fiecare noapte de cazare, în loc să se pună o cotă procentuală din cazare, în funcție de cele șase tipuri de cazare, mărește prețurilor la unitățile de una, două și chiar trei stele, și implicit jecmănește turismul de masă. Astfel, prin introducerea acestei taxe speciale de promovare turistică, edilul Capitalei, Ciprian Ciucu, avantajează companiile multinaționale care operează pe piața turistică bucureșteană, afiliate la Confederația Patronală Concordia, Federația Industriei Hoteliere din România și Patronatul IMM-urilor. În schimb, cei mai afectați de introducerea acestei noi taxe vor fi proprietarii unităților de cazare mici și mijloci, cu capital românesc și, automat, cel mai mult va avea de pierdut turismul de masă.
De asemenea, nu trebuie omis faptul că această taxă de promovare turistică de 2 euro pentru fiecare noapte de cazare este mai mare decât creșterea de TVA din turism, de la 9% la 11%, introdusă de guvernul Bolojan, ceea ce înseamnă o creștere de 3% și chiar 6%. Așadar, noul primar general Ciprian Ciucu își începe mandatul prin jecmănirea proprietarilor unităților de cazare mici și mijlocii, cu capital românesc, și promovarea intereselor companiilor multinaționale.