Unul din cei mai mari producători de whisky din lume oprește producția timp de un an
Jim Beam, unul din cei mai mari producători de whisky din lume oprește producția la distileria principală din Kentucky, pe 1 ianuarie. Industria bourbonului din statul american, în valoare de 9 miliarde de dolari, se confruntă cu stocuri record de whisky și scăderea cererii pe plan intern.
Jim Beam va suspenda producția la distileria sa principală din Kentucky pe 1 ianuarie 2026. Decizia vine pe fondul stocurilor record de bourbon și al incertitudinii comerciale.
Record de 16 milioane de butoaie în depozite
În octombrie, Kentucky Distillers’ Association a anunțat că statul are un record de 16,1 milioane de butoaie de bourbon în depozite. Cel mai mare stoc din istorie. Distilatorii plătesc pentru această aprovizionare, deoarece statul percepe taxe pe butoaiele de băuturi spirtoase învechite.
Distilatorii din Kentucky au plătit taxe în valoare de 75 de milioane de dolari pe butoaiele învechite în acest an. Este o creștere cu 27% față de 2024. Costurile cresc pe măsură ce stocurile se acumulează, notează CNN.
Producția se mută în alte locații
Jim Beam, care aparține japonezilor de la Suntory Global Spirits, vrea să întrerupă producția la distileria principală din campusul James B. Beam din Clermont, Kentucky. Între timp, compania investește „în îmbunătățiri ale amplasamentului”, potrivit unui comunicat oficial. Va continua producția la distileria artizanală Fred B. Noe din Clermont și la distileria Booker Noe din Boston, Kentucky.
„Evaluăm în permanență nivelurile de producție pentru a răspunde cât mai bine cererii consumatorilor și ne-am întâlnit recent cu echipa noastră pentru a discuta volumele pentru 2026”, a declarat compania Kim Beam.
Suntory Global Spirits nu a anunțat concedieri. Compania are peste 1.000 de angajați în locațiile sale din Kentucky.
Îmbutelierea și depozitarea vor continua în Clermont, potrivit comunicatului, iar Jim Beam va continua discuțiile cu angajații reprezentați de sindicatul United Food and Commercial Workers. Asta pe măsură ce se determină impactul asupra forței de muncă.
Alcoolul în prima linie a războiului comercial
Producătorii de băuturi spirtoase au trebuit să facă față tarifelor de retorsiune din războiul comercial declanșat de tarifele impuse de Trump. Consumatorii și-au redus cheltuielile, în contextul unei crize a accesibilității.
Conflictul comercial dintre Statele Unite și Canada a afectat, de asemenea, producătorii de whisky și băuturi spirtoase.
În martie, autoritățile canadiene au interzis comercializarea băuturilor spirtoase americane în magazine. Regula este încă în vigoare în unele provincii.
În aceeași lună, Uniunea Europeană a amenințat că va majora tarifele pentru whisky-ul american la 50%, drept represalii pentru tarifele impuse de Trump pentru oțel și aluminiu. Însă în august, UE a anunțat să suspendă pe șase luni tarifele pentru importurile din SUA, inclusiv băuturile spirtoase distilate, vinul și butoaiele folosite.
„Planificarea pe termen lung pentru un produs care nu va fi gata decât peste ani de zile este deja destul de dificilă. Avem nevoie de certitudinea unui comerț fără tarife vamale pentru ca singura băutură spirtoasă autohtonă din America să prospere”, a declarat în octombrie Eric Gregory, președintele Asociației Distilatorilor din Kentucky.
Diferența dintre whisky și bourbon
Whisky, băutură alcoolică distilată din terci fermentat de cereale (orz, porumb, secară sau grâu) este îmbătrânită în butoaie de stejar arse și înnegrite la interior, care îi oferă culoarea maro distinctă. Spre deosebire de bere, este atâta seriozitate înglobată în acest alcool încât mulți sunt intimidați de navigarea pe undele lui.
„Chiar și numărul de tipuri de whisky într-un magazin de băuturi sau în duty free este impresionant și copleșitor la prima vedere. Dar a ști mai multe despre categorii și înțelegerea propriilor simțuri sunt de ajutor în alegerea whiskyului corect pentru consum propriu. Cele ce diferențiază cu adevărat un whisky de altul sunt proveniența, procesul de distilare și grânele folosite”, afirmă Angad Singh Gandhi, ambasador de brand pentru Glenfiddich India.