Stefanel închide magazinele de pe piața românească

Publicat: 31 mai 2021, 16:30, de Răzvan Zamfir, în ESENȚIAL , ? cititori
Stefanel închide magazinele de pe piața românească

Grupul italian de modă Stefanel, unul dintre deschizătorii de drumuri pentru retailerii străini din industria modei, intrat în România în 1991, a semnat actele pentru dizolvarea și lichidarea filialei locale. Operațiunea se va derula fără numirea unui lichidator, relevă date analizate de Profit.ro.

În februarie, s-a anunțat că grupul italian de modă Stefanel se pregătește să își închidă toate magazinele din România, afacerea fiind preluată de un alt retailer italian de modă, OVS. dar cu prețuri reduse.

În 2019, Stefanel a avut în România afaceri de 23,9 milioane lei și o pierdere de aproape 11 milioane lei, cu circa 60 de angajați. Anul trecut, afacerile au scăzut la 14,4 milioane lei, dar pierderea s-a redus la 3,6 milioane lei, cu 45 de angajați.

Grupul italian Stefanel, poziționat pe segmentul premium, a acumulat, la nivel global, datorii de circa 170 de milioane de euro în ultimii zece ani, pe fondul competiției cu retaileri precum H&M sau Zara. În aceste condiții, Stefanel, o afacere de familie lansată în 1959, a intrat în insolvență și administrare judiciară în septembrie 2019, fiind scoasă la vânzare în vara anului trecut.

La începutul anului, brandul a fost cumpărat, cu 3,2 milioane euro, de OVS, iar decizia este ca pe între „victime„ să fie și magazinele din România. În anii 90, grupul Stefanel avea peste 1.000 de magazine în 56 de țări, dar datoriile acumulate în ultimii ani, culminând cu restricțiile introduse de autorități în pandemie, care au forțat închiderea magazinelor, au redus numărul unităților la circa 400 de centre în doar 13 țări.

Anul trecut, Stefanel și-a declarat falimentul în Austria. Între timp Carlo Stefanel, fiul lui Giuseppe Stfanel, cel care conducea activitatea de pe piața locală din 2009, a decis să își încerce forțele în țara natală cu un nou business, de închirieri de biciclete electrice. La acel moment, compania avea 13 magazine pe piața românească, din care 7 în București și câte 1 în Iași, Constanța, Brașov, Timișoara, Cluj-Napoca și Sibiu.