Cum arată buletinul electronic. Ce funcționalități are noua carte de identitate

Publicat: 02 aug. 2021, 17:00, de Raluca I. Heroiu, în ACTUALITATE , ? cititori
Cum arată buletinul electronic. Ce funcționalități are noua carte de identitate

Ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode, a anunţat că, luni, se dă startul emiterii cărţii de identitate electronică.

Cărțile identitate electronice vor fi emise în cadrul unui proiect-pilot pentru care a fost ales municipiul Cluj-Napoca.

„Astăzi dăm startul emiterii cărţii de identitate electronică în cadrul unui proiect pilot, pentru care am ales municipiul Cluj-Napoca. Am găsit aici deschidere din partea domnului primar, Emil Boc, din partea echipei domniei sale, pentru implementarea acestui proiect pilot şi pentru acest lucru le mulţumesc, pentru interesul manifestat pentru acest proiect pilot”, a declarat Lucian Bode la sediul Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor a Municipiului Cluj-Napoca.

Prin acest proiect pilot vor fi emise 5.000 de cărţi de identitate electronică. A avut loc şi o prezentare tehnică a proiectului.

„Doresc să mulţumesc echipelor tehnice ale ministerului Afacerilor Interne, care, în colaborare cu partenerii instituţionali, au pus în practică, prin forţe proprii, acest proiect pilot”, a spus Bode.

Cartea electronică

Cartea electronică de identitate are funcţionalităţi multiple, care vor contribui la reducerea birocraţiei, la flexibilizarea relaţiilor dintre autorităţi şi cetăţeni prin asigurarea unui acces facil la servicii esenţiale, concomitent cu oferirea de garanţii suplimentare de securitate privind protejarea identităţii, a declarat ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode.

„Cetăţenii trebuie să ştie că un document va înlocui cartea de identitate aflată în circulaţie din anul 1997 în mod treptat, până în august 2031, conform termenelor stabilite prin regulamentul european. De asemenea, cartea electronică de identitate este recunoscută în afara graniţelor ţării”, a spus Bode.

Bode mai spune că acest document facilitează accesul cetăţeanului la servicii publice.

„Totodată, cetăţenii trebuie să ştie că poate fi solicitată de către părinţi sau tutori legali pentru copiii lor, încă de la naştere, cu o valabilitate variabilă, în funcţie de vârsta copilului, cartea electronică de identitate. (…) Aceasta conţine elemente suplimentare de siguranţă şi aceste elemente se datorează noilor tehnologii, ceea ce îi conferă titularului o protecţie suplimentară cu privire la identitatea proprie şi previne într-o mai mare măsură situaţiile de furt de identitate”, a mai spus Bode.

Ministrul a mai precizat că în faza de proiect pilot urmează să fie armonizate toate aspectele ce ţin de implementare, astfel încât în faza de generalizare la nivel naţional infrastructura să fie testată şi să fie eliminate eventualele sincope în funcţionare.

„Un element în plus, care validează utilitatea noului tip de document, îl reprezintă faptul că societatea a suferit schimbări şi au apărut noi cerinţe legate de securitate globală, inclusiv pe palierul asigurării unui control cât mai eficient la trecerea frontierei”, a completat Bode.