Compania va ajunge astfel la investiții totale de 13,6 miliarde de dolari, depășindu-și principalii rivali, Viacom-CBS, Disney și NBC-Universal. Finanțat în ultimii ani prin împrumuturi, Netflix are datorii pe termen lung de 15,3 miliarde de dolari. Din totalul de 13,6 miliarde de dolari, Netflix investește în jur de 4,4 miliarde de dolari în conținut original, potrivit lui Amper. „Nu există nicio îndoială că Netflix are un avantaj semnificativ în ceea ce privește conținutul, iar la aceasta se adaugă capacitatea sa de a produce programe la nivel global”, a declarat Richard Greenfield, analist media la Lightshed Partners.
În ciuda recesiunii economice și a întârzierilor de producție, 2020 reprezintă un an record pentru industria de film de la Hollywood, totalul cheltuielilor acestui an fiind estimat la 206 miliarde de dolari. „Din 2009 s-a înregistrat o creștere rapidă a conținutului. Această creștere s-a diminuat acum, dar ne așteptăm să se redreseze odată cu creșterea cheltuielilor din ce în ce mai mult pe platformele de streaming”, spune Daniel Gadher, analist la Ampere.
Prin comparație, în Europa, din cauza scăderii bugetelor de publicitate, analiștii estimează că investițiile în producțiile de televiziune la canale precum Mediaset, ProSiebenSat. 1, RTL and ITV vor fi mai reduse sau, în cel mai bun caz, vor rămâne la același nivel ca anul trecut.
De asemenea, se așteaptă ca BBC să aloce aproximativ 2,1 miliarde de dolari pentru conținutul de divertisment, ceea ce reprezintă în jur de 17% din suma cheltuită de Netflix la nivel mondial în acest sector, în timp ce ARD/ZDF din Germania va ajunge la investiții de 4,2 miliarde de dolari.