Creșterea explozivă demonstrează că vehiculele electrice au devenit produse mainstream, după mai mulți ani în care au fost un produs de nișă. În plus, creșterea vânzărilor de automobile electrice a venit într-un an în care vânzările totale de automobile în UE au scăzut cu aproape 24% până la 9,9 milioane de unități, din cauza carantinei impuse de COVID-19.
Datele publicate joi de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) arată că vânzările de automobile complet electrice și hibride plug-in au urcat anul trecut până la 1,046 milioane unități, de la 387,808 unități în 2019. Vânzările de autoturisme hibride care se încarcă singure au crescut cu 59% până la 1,182 milioane anul trecut în timp ce vânzările de vehicule cu motoare pe benzină și motorină au scăzut cu 37% și respectiv 32%, arată datele ACEA.
Cu toate acestea, autoturismele cu motoare pe benzină au rămas cele mai bine vândute modele, fiind responsabile pentru 48% din vânzările de automobile în UE.