Vasul de 400 de metri și 200.000 de tone s-a îndreptat către nord, înspre Marea Mediterană, fiind însoțit de remorchere. Pe 23 martie, cargobotul trecea printr-o porțiune a Canalului Suez când a eșuat și a rămas înțepenit pe diagonală. Oficialii egipteni susțin că de vină a fost căpitanul, care ar fi dat prea multe comenzi și a pierdut controlul navei. De cealaltă parte, proprietarii japonezi au acuzat administrația căii navigabile că a permis intrarea în canal in timpul unei furtuni de nisip.
Timp de 6 zile, Ever Given a blocat o rută vitală de transporturi între Europa și Asia și a perturbat comerțul global. Peste 400 de nave încărcate inclusiv cu animale vii au așteptat să poată trece prin Canal. După deblocare, vasul a fost sechestrat de administratorii căii navigabile care au cerut compensații din partea proprietarilor. Autoritățile egiptene ceruseră inițial 900 de milioane de dolari pentru ca apoi să-și reducă pretențiile la 550 de milioane.