Adrian Ulescu, HN Services: „În IT fie te lupți pentru prezent, fie construiești viitorul”

Se vorbește tot mai mult despre transformare digitală și dezvoltare software în România, despre faptul că fie vrem, fie nu vrem, acesta este viitorul. Deci, pe această „nișă” cum îl asigurăm? Mai ales că pandemia a venit ca un reset total la tot ceea ce știam și cum eram obișnuiți să desfășurăm lucrurile

Adrian Ulescu s-a alăturat companiei HN Services în 2020, când perioada putea fi una destul de incertă din punctul de vedere al unei schimbări profesionale. Și-a asumat o misiune deloc ușoară: COO al HN Services. O companie specializată în transformare digitală și dezvoltare software, cu filiale in Franța (Paris, Marseille, Aix en Provence, Nantes), România (la București, biroul din România fiind al doilea la nivel de grup ca și mărime), Portugalia (Lisabona și Porto), Spania (Madrid) și Luxemburg, cu peste 1500 de angajați.

A încercat și a mizat pe provocări și obiective de atins. Cum ar fi formarea continuă a tinerilor, o prioritate pentru dezvoltarea sănătoasă a unei companii – oricât de „șablon” ar suna, e esențial.

Dintr-o perspectivă mult mai pragmatică

În domeniul IT, poți fie să te lupți pentru prezent, fie să construiești viitorul. Noi am ales să le facem pe amândouă”, spune Adrian Ulescu. Numărul de companii care pun accent pe digitalizare sau pe automatizarea proceselor, a crescut tot mai mult în ultima perioada și continuă să crească. „Fiind un număr tot mai mare de proiecte IT,  consider că în viitor ne vom confrunta cu o criză de personal, sau mai bine spus nu vom avea suficienți experți care să ajute la dezvoltarea și finalizarea acestor proiecte sau a celor care vor urma”, punctează Adrian Ulescu.

Din acest motiv, prioritatea numărul unu pentru companie a fost, este și va fi să formeze specialiștii care în viitor vor putea pune umărul la dezvoltarea IT-ului în România. „Beneficiind de un atuu important în intern, centrul de formare IT, HN Institute, cu o experiență de peste 30 de ani, am reușit până în prezent să formăm peste 300 de tineri programatori în România, fie în reconversie profesională, fie tineri care doreau să-și aprofundeze cunoștințele tehnice dobândite în facultate, dar dintr-o perspectivă mult mai pragmatică. Limbajele de programare  cele mai populare în care am format tineri sunt: Cobol, Java, sau Microsoft .Net.”, evidențiază el.

Cum s-a adaptat compania în cei doi ani de pandemie?

Adrian Ulescu recunoaște că pandemia a arătat că foarte multe activități s-au putut desfășura remote cu rezultate mult mai bune decât înainte. „Și atunci e foarte important ca fiecare să facă o analiză internă pentru a putea vedea ce s-a îmbunătățit pe perioada pandemiei pentru a fi menținut”.

Pe de altă parte, „sunt și angajați care își doresc o întoarcere la birou pentru a simți o revenire la normalitate și atunci este foarte important să le oferim tuturor libertatea de a alege cum doresc să își desfășoare activitatea în continuare”.

Nu în ultimul rând, și el întărește faptul că „pandemia a venit ca un reset total la tot ceea ce știam și cum eram obișnuiți să desfășurăm lucrurile. În primul rând, modul de interacțiune cu partenerii noștri s-a schimbat. Toate discuțiile, angajamentele s-au mutat în online și a trebuit să ne adaptăm pentru că acest lucru putea duce la o lipsa de interacțiune cu aceștia și chiar la pierderea unor parteneriate importante”.

Din acest motiv a trebuit și au reușit să se organizeze, să țină o legătură strânsă cu fiecare partener, „arătând că le suntem aproape în provocările prin care au trecut. Le-am oferit soluții adaptate perioadei și credem noi că am reușit să facem aceste parteneriate chiar mai puternice decât în trecut”.

O zonă care a fost afectată de pandemie a fost procesul de recrutare. „Am fost nevoiți să ne mutăm total din offline (interviuri fizice la birou) în online. Astfel că am fost nevoiți să găsim noi metode de a promova pozițiile pe care le aveam deschise, de a evalua candidații, dar și de a le oferi siguranța unui proces de onboarding online”.

Provocarea cea mai mare

Însă toate aceste lucruri au venit și cu câteva avantaje. De exemplu, au început să fie mai deschiși la candidații din afara Bucureștiului. Fiind implementat un mod de lucru online, au reușit să angajeze colegi și din alte orașe precum Iași, Cluj sau Timișoara.

Adrian Ulescu adaugă că, în primul rând, este foarte important să ai un nucleu de colegi fericiți și motivați de activitatea lor, pentru că în jurul acestora, dar mai ales cu ajutorul lor să poți construi mai departe. „Din acest motiv, încercăm în fiecare zi să le punem la dispoziție cele mai interesante proiecte cu cele mai noi tehnologii, oportunități de dezvoltare și învățare continuă, dar cel mai important, un mediu în care să își poată desfășura activitatea cu plăcere”.

Însă provocarea cea mai mare este adaptarea continuă. Adaptarea la cerințele pieței, la tehnologiile noi care se schimbă periodic sau la noile metodologii de lucru. „Ultimii doi ani au fost extrem de provocatori prin prisma pandemiei. Toate companiile au fost nevoite să se adapteze la un mod de lucru fully remote, iar cine nu a reușit să facă acest lucru, a avut de suferit prin pierderi de proiecte sau de angajați. În următoarea perioadă, provocarea cea mai mare este <întoarcerea la normal> și mai ales cum va alege fiecare companie să facă acest lucru”.

După tot acest periplu prin mindset-ul unei companii

Care sunt planurile de viitor pentru HN services și dezvoltarea businessului local?

Cultura unei companii nu este definită de proceduri sau de moduri de lucru, ci de oamenii care formează acea companie. Iar pentru noi, faptul că în domeniul IT, avem colegi care ne sunt alături de 10-15 ani, este un semn clar că trebuie să menținem aceiași direcție în continuare.

Astfel că, obiectivul principal pentru următoarea perioada este să continue să investească în viitorul IT-ului și în programatorii de mâine. „În acest sens, ne dorim ca în următorii doi ani să putem forma încă cel puțin 50 de tineri care își doresc o carieră în IT”. Pe lângă acest lucru, este foarte important să continue consolidarea pe plan local și să crească numărul de parteneri pe care îi are compania în momentul de față, cu scopul de a dezvolta și birouri regionale în următorii ani.

După tot acest periplu prin mindset-ul unei companii a venit și momentul unui mic respiro. Pentru a releva că în spatele a tot ceea ce înseamnă tehnologie, resurse umane etc., se află „oameni, nu mașini”, aflăm punctual, câte puțin din ceea ce îl definește în mod personal pe Adrian Ulescu:

Ultima carte citită? “<Cei care schimbă jocul>” de Andreea Roșca”

Filmul preferat? „Papillon”

Timp liber? „Familie, sport, muzică, podcast-uri”

Motto preferat?Dă-mi un punct de sprijin și am să răstorn lumea toată”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole...

Cele mai citite articole

Un autocar cu 44 de pasageri a luat foc pe A1,...

Un autocar în care se aflau 44 de pasageri a luat foc marți dimineață, pe autostrada A1, între Sebeș și Sibiu. Călătorii au reușit...

O polițistă de la Rutieră înjură ca la ușa cortului. Conducerea...

O polițistă din București s-a filmat cu cameră body cam din dotare în timp ce înjura ca la ușa cortului un șofer tras pe...