Alertă de securitate cibernetică privind o nouă tentativă de fraudă în spațiul digital
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/01/Fake-news-photo-scaled-1.jpg)
Tentativa de înșelătorie prin folosirea identității vizuale a brandului Notino vizează colectarea de date personale și bancare prin promisiuni false legate de o ofertă exclusivă de produse cosmetice.
Directoratul Național pentru Securitate Cibernetică (DNSC) a emis marți un avertisment privind o campanie frauduloasă care folosește identitatea vizuală a brandului Notino pentru a înșela utilizatorii din mediul online, conform Agerpres.
Capcana: chestionar fals și promisiuni înșelătoare
Potrivit comunicatului DNSC publicat pe pagina oficială de Facebook, utilizatorii sunt ademeniți cu un mesaj care face referire la o „cutie misterioasă” cu produse cosmetice premium, prezentată ca fiind accesibilă doar prin completarea unui chestionar online.
„Așa-zisa ofertă este prezentată ca fiind ‘secretă’, accesibilă doar în urma completării unui scurt chestionar. Textul folosit sugerează că:’Aceste cutii le poți găsi într-o secțiune ascunsă pe site-ul lor – trebuie doar să răspunzi la câteva întrebări… Dar ei păstrează acest lucru secret pentru că angajații vor să păstreze produsele de beauty pentru ei! O să las link-ul în comentarii. Răspundeți la câteva întrebări simple și veți primi o cutie plină cu produse’. În realitate, nu există o ofertă legitimă. Scopul este de a colecta date personale și bancare, prin intermediul unui formular înșelător”, avertizează sursa citată.
Scopul real: furtul de date
În realitate, nu există nicio ofertă legitimă din partea Notino. Formularul este o metodă de phishing, prin care atacatorii urmăresc să obțină informații sensibile, cum ar fi date de contact, adrese de e-mail, dar și date bancare ale celor care accesează link-ul capcană.
DNSC îndeamnă utilizatorii să nu completeze niciun formular primit prin astfel de mesaje și să evite introducerea oricăror date personale sau financiare. De asemenea, este recomandată verificarea veridicității oricărei oferte direct pe site-ul oficial al companiei vizate, în acest caz www.notino.ro.
Specialiștii în securitate cibernetică reamintesc că tacticile de tip „cutie surpriză” sunt adesea folosite în tentativele de fraudă, mizând pe emoțiile și curiozitatea utilizatorilor.