Alertă în mediul online: Turiștii care au achiziționat bilete de avion pe internet, ținta unei noi escrocherii

Publicat: 17 iun. 2024, 15:58, de Cristina Cohuț, în ACTUALITATE , ? cititori
Alertă în mediul online: Turiștii care au achiziționat bilete de avion pe internet, ținta unei noi escrocherii
sursa: freepik

O nouă formă de escrocherie a apărut în mediul online, ce vizează turiștii care au achiziționat bilete de avion și încearcă să intre în contact cu companiile aeriene.

Mulți oameni își doresc să discute cu reprezentanții companiei aeriene de unde și-au luat bilete de avion, dar sunt păcăliți să interacționeze cu roboți sau conturi falsificate pe rețelele de socializare. Acest lucru îi expune riscului de a deveni victime ale escrocilor, conform Cancan.

Escrocii folosesc aceste conturi false pentru a obține informații personale sau chiar bani, sub pretextul de remediere a problemelor clienților. Această tactică afectează nu doar turiștii, ci și companiile aeriene, care depun eforturi considerabile pentru a combate această formă de fraudă.

În fața acestei amenințări, clienții sunt sfătuiți să nu furnizeze date personale sau financiare prin intermediul internetului și să evite să cadă în capcana hackerilor. Mai mult, în caz că apar probleme, este recomandat să contacteze direct companiile aeriene prin canalele oficiale de comunicare.

„Îi sfătuim pe clienți să urmărească și să se implice doar pe singurul nostru canal oficial @easyJet, care este identificabil prin insigna de verificare aurie pentru companiile oficiale, pentru cele mai recente actualizări sau pentru a solicita asistență și să fie vigilenți și să nu se implice sau să facă clic pe orice link de pe alte conturi.”, a transmis n purtător de cuvânt al companiei aeriene easyJet.

Oprirea fenomenului

Companiile aeriene depun în mod constant eforturi de a întări securitatea și de a identifica rapid și bloca conturile false, pentru a preveni tentativele de fraudă ale escrocilor și hackerilor în mediul online.

„Continuăm să raportăm conturi false de social media și dorim să le reamintim clienților să nu-și dea niciodată datele personale pe aceste canale. Pasagerii ar trebui să contacteze serviciul clienți prin intermediul centrelor noastre de reclamații sau al centrelor de apeluri.”, a declarat un purtător de cuvânt al Wizz Air.