Alexandru Nazare: „Avem de îndeplinit peste 500 de obiective ca sa putem atrage banii”

PNRR, în formă în care urmează să fie aprobat de Comisia Europeană are una dintre cele mai consistente anexe de condiționalități raportat la celelalte state membre, a scris sâmbătă pe Facebook fostul ministru al Finanțelor, Alexandru Nazare.

„Avem de îndeplinit peste 500 de “milestone-uri” și “target-uri” că să putem atrage toți banii din granturi și împrumuturi”, precizează Nazare.

Fostul demnitar adaugă că succesul negocierii PNRR nu e dat de simplă aprobare, ci mai ales de condițiile agreate. „Corespondență cu Comisia Europeană, începând cu luna iunie, a fost secretizată pe motiv că erau negocieri în curs. Atât timp cât premierul anunță furtunos aprobarea, nu văd de ce clauzele de atragere a banilor din PNRR să rămână secretizate. Domnul Cîțu declara recent, aflat în vizită în Teleorman, că nu crede că a există vreun premier mai transparent că el. Așadar, când vom putea consulta pe site-ul Guvernului clauzele pe care le conține formă finală a PNRR? Sper că nu după aprobarea finală că să nu pună o țară întreaga în față faptului împlinit”, mai spune Nazare, potrivit Mediafax.

Un alt aspect omis permanent de premier în grabă de a capitaliza la congresul PNL, pe baza aprobării PNRR, este faptul că validarea PNRR de către Comisie este doar un pas intermediar. PNRR-ul României va fi considerat aprobat numai după validarea să în unanimitate de către consiliul miniștrilor de finanțe (ECOFIN), asta după ce va trece de COREPER (Consiliul Reprezentanților Permanenți) , FICO(Grupul de lucru al consilierilor financiari) și EFC (Comitetul Economic și Financiar). Numai atunci România va avea acces la avans, mai arată Nazare.

1 COMENTARIU

  1. Povesti si basmele politicienilor adormiti in propiul lor fotoliu. Nimic altceva .
    Priviti catre si cum vin si ne cauta adevarati investitori; „Cluj-Napoca este al doilea oraș ca mărime din România cu una dintre cele mai dinamice economii din țară și este cel mai mare centru de inovare și oportunități de afaceri din Transilvania. Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj (CLJ) este considerat o importantă poartă de acces către regiunea de nord-vest a României. Situat la 10 kilometri est de centrul orașului Cluj-Napoca, aeroportul este aproape de cele mai importante atracții ale orașului; cunoscută și sub numele de „Inima Transilvaniei”. DUBAI, 19 septembrie 2021 (WAM) – flydubai, compania aeriană din Dubai, a anunțat astăzi noile date pentru lansarea zborurilor către Cluj-Napoca în România. Compania aeriană va opera zboruri de două ori pe săptămână între Dubai International (DXB) și Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj (CLJ) începând cu 3 noiembrie 2021.”
    Flydubai operează un serviciu zilnic între Dubai Internațional (DXB) și Aeroportul Internațional Henri Coandă (OTP) din București, serviciul va crește până la o operațiune zilnică dublă din noiembrie. Odată cu începerea zborurilor către Cluj-Napoca în noiembrie, transportatorul va deservi piața din România cu un total de 16 zboruri săptămânale.

    – US Aegis Ashore Missile Defense System Romania Schimbă Comandamentul. De lt. Michael Pierce Afacerile publice ale flotei a șasea din SUA
    FACILITATE DE SUPORT NAVAL DEVESELU, România – US Aegis Ashore Missile Defense System Romania (USAAMDSRO), situat la bordul Facilității de sprijin naval (NSF) Deveselu, a organizat o ceremonie de schimbare a comenzii la Deveselu, România

    – Neftegaz.RU. Compania petrolieră austro-română OMV Petrom a finalizat prima livrare de GNL în România, a anunțat compania pe 17 septembrie, pentru alimentarea unei nave în portul Mangalia.
    OMV Petrom livrează primul GNL în România
    Cea mai mare companie energetică din sud-estul Europei își extinde afacerea cu gaze în România
    Nava în cauză a fost construită la șantierul naval Damen de la Mangalia.
    OMV Petrom caută să-și extindă afacerea cu gaze în România , atrasă de perspective puternice de cerere și considerând că gazul are un rol cheie de jucat în tranziția energetică a țării . Grupul de servicii de transport maritim Clarksons a estimat recent că 30% din navele noi comandate anul acesta în termeni de tonaj brut vor fi proiectate să funcționeze pe GNL .
    La sfârșitul anului 2020, OMV Petrom și-a vândut toate câmpurile petroliere de pe uscat din Kazahstan pentru a se concentra asupra portofoliului său din regiunea Mării Negre.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole...

Ultimele articole