Ambiție la înălțime: India inaugurează podul-record din regiunea disputată a Kashmirului
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/06/image-8.png)
India a inaugurat podul care întrece Turnul Eiffel, Chenab Bridge, construit la 359 de metri deasupra râului omonim, în regiunea disputată Kashmir. Proiectul, parte dintr-o rețea mai amplă de infrastructură promovată de guvernul Modi, este considerat un simbol al integrării regiunii și al ambițiilor de dezvoltare ale Indiei.
Un simbol al integrării și puterii infrastructurii: podul Chenab Bridge
Cel mai înalt pod feroviar din lume a fost inaugurat vineri, în regiunea Kashmir administrată de India. Evenimentul a fost marcat de vizita premierului indian Narendra Modi, prima după conflictul armat din aprilie cu Pakistanul, potrivit CNN.
Construit la 359 de metri deasupra râului Chenab – cu 29 de metri mai sus decât vârful Turnului Eiffel – podul este o realizare inginerească impresionantă. A costat peste 160 de milioane de dolari și are o lungime de 1.315 metri. Este parte a primei legături feroviare directe dintre Kashmir și restul Indiei.
Premierul Modi a deschis și proiectul feroviar Udhampur-Srinagar-Baramulla, menit să conecteze principalele orașe din regiunea majoritar musulmană cu rețeaua națională de transport.
După cum subliniază CNN, inaugurarea vine într-un context tensionat. În aprilie, un atac asupra unor turiști a dus la un schimb de focuri și drone între India și Pakistan. New Delhi a acuzat Islamabadul, care neagă implicarea.
Infrastructura ca armă politică și de integrare
Pentru guvernul condus de partidul naționalist Bharatiya Janata Party, astfel de proiecte sunt prezentate ca unelte de integrare națională. În 2019, India a retras autonomia constituțională a regiunii Jammu și Kashmir. A împărțit-o în două teritorii controlate direct de New Delhi, într-o mișcare controversată.
Modi a susținut că această reformă va aduce stabilitate și dezvoltare economică. De atunci, guvernul său a investit masiv în drumuri, tuneluri și căi ferate în Himalaya. Totuși, unele proiecte, precum autostrada Char Dham din Uttarakhand, au fost criticate pentru riscurile asupra mediului. În 2023, un tunel în construcție s-a prăbușit, blocând zeci de muncitori. Alte două poduri s-au surpat în mai puțin de un an, ridicând semne de întrebare legate de calitatea lucrărilor.
Podul Chenab, însă, este văzut ca un succes major și un simbol al ambițiilor lui Modi de a transforma India într-o putere dezvoltată până în 2047.