Amenzi de până la 100.000 de lei, pentru firme, dacă aștepți mai mult de 5 minute la call-center

Tuturor ni s-a întâmplat să stăm zeci de minute la telefon, ascultând un robot atunci când doream o serie de informații. Prestatorii de servicii ar putea fi obligați să preia apelurile clienților în cel mult cinci minute de la inițierea acestora.

Potrivit unei inițiative înregistrate în Parlament, dacă “vorbești” mai mult de 5 minute cu un robot, operatorii economici riscă amenzi de la 50.000 la 100.000 lei.

Într-o era a vitezei, când lucrurile pot fi rezolvate și de la distanță, printr-un simplu apel telefonic, majoritatea firmelor îngreunează procesul. Ei pun consumatorii în situația de a pierde minute în sir, așteptând să fie preluați de un agent. Abia după zeci de minute, clienții își pot expune problema sau nemulțumirea, discutând cu un reprezentant al firmei. Deși au fost eliminate cozile din fața ghișeelor, timpul consumatorului este în continuare risipit. El este pus sa aștepte, uneori, zeci de minute la telefon pentru a avea ocazia să discute cu personalul desemnat pentru relațiile cu publicul.

Amenzi la call-center

„În cazul reclamațiilor sau al solicitărilor de informații, prestatorii, prin intermediul unui operator uman, sunt obligați să preia apelurile în cel mult 5 minute de la inițierea acestora de către beneficiar”, prevede propunerea legislativă pentru modificarea si completarea OUG nr. 49/2009. Pentru ca aceasta să ajungă în mod concret să modifice Ordonanța 49 este nevoie de votul Parlamentului.

Inițiatorii vor să oblige astfel toate persoanele fizice sau juridice care prestează un serviciu să urgenteze preluarea de către un operator uman. Cei care nu vor asigura acest lucru în 5 minute, vor risca o amendă de la 50.000 la 100.000 lei. Aceasta ar fi o amendă destul de mare comparativ cu celelalte prevăzute de OUG 49, limita maximă prevăzută acum fiind de 10.000 de lei pentru unele fapte. Chiar și cu beneficiul plății la jumătate, amenda aplicată ar fi de 25.000 de lei, adică mai mult decât dublul celei mai mari amenzi actualmente prevăzute de ordonanță.

Citeste si : Gartner: Inteligența Artificială va reduce costurile forței de muncă necesare în call-center cu până la 80 de miliarde dolari în 2026

Mai multe articole...

Cele mai noi articole

Diploma universitara unica la nivel european! Planul Comisiei Europene

Diploma universitară unică la nivel european! Planul Comisiei Europene

Absolvenții de facultate din Uniunea Europeană vor avea la finalul studiilor o diplomă universitară unică, recunoscută pe tot teritoriul UE. Comisia Europeană dorește ca instituțiile...
Soft pentru estimarea distrugerilor de cladiri in razboi, creat la Galati

Soft pentru estimarea distrugerilor de clădiri în război, creat la Universitatea...

Estimarea distrugerilor provocate de în război de atacurile cu drone și rachete sau bombardamente poate fi realizată cu ajutorul unei aplicații create de un...