Amenzi în valoare de 4 milioane de lei comercianților care nu respectă prețurile corecte la produsele alimentare de bază

Publicat: 16 oct. 2023, 20:30, de Daria Diaconeasa, în ACTUALITATE , ? cititori
Amenzi în valoare de 4 milioane de lei comercianților care nu respectă prețurile corecte la produsele alimentare de bază

Marcel Boloş anunță că în urma controalelor efectuate au fost aplicate amenzi în valoare de 4 milioane de lei comercianților care nu respectă prețurile corecte la alimentele de bază.

Amenzi de 4 milioane lei pentru cei care nu aplică preţuri corecte la alimentele de bază. Când Guvernul României a decis plafonarea marjelor de adaos comercial la alimentele esenţiale, am spus că este important ca efectele măsurii să apară pe tot lanţul, de la procesator până la vânzătorul final şi distribuitor. Tocmai de aceea am cerut atenţie maximă, pentru a asigura echitatea şi corectitudinea în mediul economic. Urmare a controalelor efectuate zilele acestea în Bucureşti de inspectorii Direcţiei generale antifraudă fiscală, au fost aplicate amenzi în valoare de 4 milioane lei„, anunţă Marcel Boloş, pe Facebook.

Un operator economic din domeniul distribuției de legume-fructe a fost sancționat de inspectorii antifraudă cu o amendă totală de 2 milioane de lei pentru depășirea repetată a cotei de adaos comercial stabilită prin ordonanță. Acest operator economic este furnizor pentru marile lanțuri de magazine și majoritatea hypermarket-urilor.

De asemenea, un alt distribuitor din București a primit o amendă de 2 milioane de lei pentru neconformitatea cu cota maximă de 5% față de prețul de achiziție la produse alimentare precum fasole uscată, ulei etc.

Reamintesc că măsura are ca obiectiv final ieftinirea preţului la produsele alimentare printr-o plafonare a marjelor de adaos comercial, la nivel de procesator cu 20%, la nivel de distribuitor cu 5% şi la nivel de vânzător final cu 20%. Decizia a venit pentru ca familiile de români să nu fie nevoite să plătească şi 80% mai mult la un produs esenţial, cum ar fi pâinea sau laptele. Scopul nostru este ca oamenii să găsească în magazine preţuri corecte. S-au văzut efectele: produse mai ieftine şi cu 50%„, a mai adaugat ministrul.

El a menționat însă că aceste reduceri de preţuri funcţionează pe termen scurt.

Pe termen lung este nevoie de creşterea producţiei interne, pentru a determina cu adevărat o scădere a preţurilor. Continuăm să găsim soluţii şi să investim în industria alimentară, pentru ca noi să procesăm ceea ce producem„, spune Marcel Boloş.