ANPC și DNSC lansează un canal exclusiv pentru protecția consumatorilor pe platformele Meta

Publicat: 11 iun. 2024, 17:48, de Cristina Cohuț, în ACTUALITATE , ? cititori
ANPC și DNSC lansează un canal exclusiv pentru protecția consumatorilor pe platformele Meta
Sursa foto: science.hotnews.ro

Mihai Rotariu, coordonatorul Direcției Comunicare, Marketing și Media al Directoratului Național de Securitate Cibernetică (DNSC), a dezvăluit marți că DNSC colaborează cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) pentru a lansa un canal specializat pentru protecția consumatorilor pe platformele Meta. Acest canal va permite raportarea diverselor tentative de fraudă online și alte probleme legate de consumatori.

„Deja este deschis un canal cu cei de la Ministerul Digitalizării. Dacă intraţi pe site-ul Ministerul Digitalizării veţi observa platforma nofake, unde puteţi raporta astfel de iniţiative inclusiv din zona de dezinformare, nu doar din zona de scam-uri din social media.

În cazul DNSC-ului, suntem în colaborare cu cei de la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului pentru a deschide un canal dedicat exclusiv protecţia consumatorului, unde intră şi astfel de scam-uri, astfel de tentative de fraudă. Dar mai sunt şi alte categorii, cum ar fi gambling, vânzare de produse ilegale ş.a.m.d.

Deci vom putea raporta mai coordonat, mai eficient şi reţelele de social media se vor putea apleca asupra acestui conţinut mult mai rapid pentru a le suspenda”, a spus Mihai Rotariu, la o întâlnire cu presa organizată de ING Bank România.

Oficialul a subliniat și că unele reclame sunt active doar pentru o zi sau două, iar dacă nu sunt detectate în timpul acestei perioade, utilizatorii le vor vedea în news feed și vor accesa link-urile respective.

Întrebându-l când va fi lansat canalul, el a precizat că au fost furnizate companiei Meta informațiile necesare pentru activarea acestuia și că până la sfârșitul săptămânii ar putea fi funcțional.