Ar putea să fie plătiți constructorii de infrastructură rutieră cu banii băncilor?
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/01/lucrari-T4-UMB6.jpg)
Pentru ca lucrările de infrastructură rutieră care au luat avânt în România să continue și în situații de criză, Ovidiu Barbier, moderatorul emisiunii „Drumuri cu prioritate“ realizată în colaborare cu site-ul Puterea, vine cu o propunere, care se pare că se va regăsi și la consultările pentru noul Guvern.
Ar putea să fie plătiți constructorii de infrastructură rutieră cu banii băncilor? Aceasta este varianta propusă de Ovidiu Barbier, pentru care cere părerea autorităților.
Într-o postare pe Facebook, Barbier, care are în spate o vastă experiență în infrastructura rutieră, susține că aportul băncilor ar putea fi un sprijin major pentru constructori în această perioadă.
„Ar putea constructorii de infrastructură rutieră să fie plătiți cu banii băncilor, cu dobândă foarte mică o perioadă de minim un an, urmând ca statul să plătească la un an distanță sumele aferente acestor împrumuturi, cu dobânzi cu tot, către bănci? Din ce înțeleg de la finanțiști, e o variantă de propunere la consultări… Aportul băncilor finanțatoare având garanții de stat ar trebui să fie un sprijin major în această perioadă, care să ne scoată din impas… Ce părere aveți?“, este întrebarea și, totodată, propunerea pe care o lansează Ovidiu Barbier.
În 2025, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a achitat constructorilor facturi de 2,72 miliarde lei, sumă care reprezintă un procent mediu de încasare de 67,3% din valoarea facturilor emise.