Avalanșă de aplicații pentru posturile de conducere din companiile de stat

Publicat: 22 aug. 2025, 21:32, de Nitulescu Gabriel, în ECONOMIE , ? cititori
Avalanșă de aplicații pentru posturile de conducere din companiile de stat

Ministerul Economiei a anunțat că, în primele 24 de ore de la lansarea noii platforme online, peste 600 de persoane și-au trimis CV-urile pentru a candida la poziții de conducere și administrare în companiile de stat. Interesul uriaș arată apetitul profesioniștilor din diverse domenii pentru implicarea în redresarea acestor entități aflate adesea în dificultate.

Cum funcționează noul mecanism

Platforma online pusă la dispoziție de Ministerul Economiei le permite candidaților să completeze un formular simplu, cu date de contact și CV. Înscrierea nu este direcționată către o companie anume, întrucât componența consiliilor de administrație este reglementată de lege. Ulterior, documentele trimise sunt analizate de echipa ministerială pentru identificarea candidaților eligibili.

Potrivit datelor oficiale, majoritatea aplicanților provin din domenii precum economie și finanțe, audit, management, inginerie, resurse umane și sectorul bancar.

Reacția ministrului Economiei

Radu Miruță, ministrul Economiei, s-a declarat surprins de numărul mare de aplicații într-un timp atât de scurt.

„Am fost surprins că atâția oameni doresc să se implice și să facă treabă bună în companiile de stat. Ușa rămâne deschisă pentru toți profesioniștii care vor ca aceste companii să funcționeze. Singurele criterii pe care le am în vedere sunt competența și profesionalismul”, a declarat oficialul.

Documentele sunt analizate în prezent pentru identificarea candidaților care pot fi numiți temporar în companiile cu posturi vacante.

Reforma companiilor de stat, în plan legislativ

Pe lângă selecția actuală, Ministerul Economiei pregătește o serie de modificări legislative pentru a îmbunătăți managementul companiilor de stat. Propunerile au fost deja transmise către Secretariatul General al Guvernului și vizează actualizarea Ordonanței de Urgență 109/2011.

Printre schimbările preconizate se numără:

  • introducerea unor indicatori clari de performanță în contractele de mandat;
  • posibilitatea anulării și reluării procedurilor viciate sau ilegale;
  • deschiderea selecțiilor către profesioniști din mediul privat, academic și instituțional;
  • limitarea numărului de mandate consecutive;
  • evaluarea performanței companiilor strategice de către o comisie independentă, desemnată de Prim-ministru.