Avans de 39% pentru afacerile Alro, în primul semestru

Grupul Alro, unul dintre cei mai mari producători de aluminiu integraţi pe verticală din Europa, a înregistrat în primul semestru o cifră de afaceri de 2,1 miliarde lei, în creştere cu 39% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, datorită cererii mai mari de aluminiu de pe pieţele internaţionale, conform unui comunicat remis Bursei de Valori Bucureşti.

În primele şase luni din 2021, Grupul Alro a raportat o cifră de afaceri de 1,5 miliarde lei și un profit net de 15,3 milioane lei, comparativ cu o pierdere netă de 47,6 milioane lei în acelaşi interval al anului trecut, “ca urmare a măsurilor rapide şi decisive implementate la nivelul Grupului pentru a diminua efectele preţurilor energiei care au atins niveluri nesustenabile”.

în acelși timp, EBITDA Grupului a crescut, de asemenea, la 219,6 milioane lei, comparativ cu 144 milioane lei în aceeaşi perioadă din 2021.

“În primul semestru al anului 2022, cererea a încetinit, s-au materializat niveluri foarte ridicate ale inflaţiei şi niveluri record ale ratelor dobânzilor, toate acestea adăugând presiuni suplimentare asupra companiilor şi forţându-ne să dăm dovadă de adaptabilitate şi să ne schimbăm modelul de afaceri începând cu anul 2022. În consecinţă, am decis să suspendăm temporar activitatea de producţie a trei hale de electroliză la Alro începând cu ianuarie 2022 şi întreaga producţie de alumină la ALUM, începând cu luna august 2022. Am făcut aceşti paşi decisivi ţinând cont de o serie de măsuri tehnologice care permit o repornire rapidă şi eficientă atunci când condiţiile pieţei de energie revin la normal”, a declarat Marian Năstase, preşedintele Consiliului de Administraţie de la Alro.

El a precizat că noul model de afaceri aplicat în primul semestru 2022 s-a dovedit de succes, acesta constând în cumpărarea de metal primar rece de pe piaţă pentru a menţine sau chiar a creşte producţia de produse prelucrate, ajustând, în acelaşi timp, producţia de bunuri din aluminiu mai puţin profitabile.

“Prin urmare, am realizat vânzări crescute de produse din aluminiu prelucrat, profitând de cererea puternică de plăci pentru sectorul aeronautic şi de produse extrudate”, a menţionat Marian Năstase.

Conform raportului, Grupul a beneficiat, în semestrul I 2022, de creşterea cererii de plăci şi produse extrudate, cele mai profitabile produse ale Grupului, “de tendinţa ascendentă a cotaţiilor LME şi de cursul de schimb favorabil”.

Grupul şi-a continuat programul de investiţii, Pentru 2022, este vorba de investiții de aproape 23 milioane de dolari (circa 115 milioane lei), care cuprind proiectele necesare pentru atingerea cantităţii de metal, după noul model de afaceri adoptat de Grup pentru 2022.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole...