Balustradele periculoase de pe litoralul românesc: Profitul în fața siguranței vieții umane

Publicat: 01 mart. 2024, 06:54, de Vlad Stefan Orjan, în ESENȚIAL , ? cititori
Balustradele periculoase de pe litoralul românesc: Profitul în fața siguranței vieții umane

De dragul profitului, dezvoltatorii imobiliari ignoră legile și expun clienții pericolelor mortale. În ciuda avertismentelor, instituțiile rămân pasive, iar specialiștii avertizează asupra unui dezastru iminent.

În ultimii ani, construcțiile de pe litoralul românesc au devenit adevărate capcane pentru cei care aleg să-și petreacă timpul la malul mării. Dezvoltatorii imobiliari, în goana lor după profit, încalcă cu bună știință regulile, punând în pericol viețile celor care cumpără apartamente în aceste zone.

În noiembrie 2023, o furtună puternică în Dobrogea a evidențiat gravitatea situației. Balustradele unor imobile precum OBA Luxury din Mamaia Sat și De Silva Residence din Mamaia Nord au cedat sub presiunea vântului. Din fericire, nu s-au înregistrat victime, dar acest incident a adus în prim-plan o realitate periculoasă.

Un specialist consultat de Dobrogea Live atrage atenția asupra situației critice, afirmând că 70-80% dintre clădirile construite pe litoral încalcă normele referitoare la balustrade. „Așteptăm o tragedie?”, se întreabă el retoric, sugerând că instituțiile nu intervin până când nu apare o situație tragică.

Pentru a maximiza profitul, dezvoltatorii imobiliari aleg să încalce legea, montând balustrade fără agrement tehnic, economisind astfel peste 60% din costurile reale. Această alegere pune în pericol viețile celor care locuiesc în aceste clădiri, în special în condiții meteo extreme, conform publicației locale.

Conform legislației (HG 668/2017), balustradele fără agrement tehnic nu pot fi utilizate în construcții. Acest acord tehnic atestă că balustradele sunt conforme cu cerințele fundamentale și îi asigură pe beneficiari că viața lor nu este pusă în pericol.

Investigarea Dobrogea Live arată că numeroase construcții nu au agrement tehnic pentru balustrade, iar instituțiile responsabile nu par să acționeze. Specialiștii sugerează că sume mari ar circula pentru ca instituțiile să închidă ochii la aceste ilegalități.

În urma sesizărilor, Inspectoratul de Stat în Construcții Constanța a recunoscut „neconformități”, dispunând remedierea lor și aplicând sancțiuni. Cu toate acestea, lipsa răspunsului din partea Primăriei Năvodari ridică semne de întrebare cu privire la responsabilitatea autorităților locale.

Cu pericolele evidente și avertismentele specialiștilor, situația balustradelor de pe litoralul românesc devine tot mai alarmantă. Întrebarea rămâne: cât de multe vieți trebuie să fie puse în pericol înainte ca instituțiile să intervină decisiv pentru a asigura siguranța publică?