BAT subliniază rolul semnificativ al produselor fără fum în reducerea riscurilor asociate fumatului
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/05/Imagine-WhatsApp-2025-05-30-la-09.25.48_730b4ba8.jpg)
- Țigările electronice au devenit disponibile pentru prima dată în urmă cu 20 de ani.
- În prezent, pe piața produselor cu tutun și nicotină există o gamă variantă de produse fără fum – produse pentru vapat, produse care încălzesc tutunul și pliculețele cu nicotină pentru uz oral – care nu ard tutunul și nu produc o mare parte din substanțele chimice nocive activate de fumul de țigară.
- Țările care au adoptat produsele fără fum au înregistrat o reducere semnificativă a prevalenței fumatului. Un exemplu în acest sens este Suedia care demonstrează că produsele fără fum sunt eficiente în reducerea efectelor nocive asociate fumatului.
Pe 30 mai, cu ocazia Zilei Mondiale a Vapatului, BAT lansează un apel la colaborare pentru a accelera tranziția către construirea unei lumi fără fum (Smokeless World). La 20 de ani de la apariția țigărilor electronice, fumătorii adulți care altfel ar continua să fumeze au acum posibilitatea de a face trecerea completă către alternative cu risc redus (produse pentru vapat, produse care încălzesc tutunul și pliculețele cu nicotină pentru uz oral). Țările care au adoptat aceste produse, precum Japonia, Noua Zeelandă, Suedia, Regatul Unit și SUA, au înregistrat scăderi semnificative ale prevalenței fumatului.
Suedia, este țara unde există disponibile date pe termen lung, iar acestea demonstrează că abordarea de reducere a riscurilor asociate fumatului este eficientă. În ultimii 30 de ani, mulți fumători din Suedia au trecut la snus, un produs tradițional de tutun pentru consum oral.
Deși consumul de tutun pe cap de locuitor în rândul suedezilor este similar cu media UE, țara raportează cea mai scăzută prevalență a fumatului din UE, respectiv 5,4%.
Kingsley Wheaton, Chief Corporate Officer BAT, a declarat:
„Reglementarea progresivă ce permite fumătorilor adulți, care altfel ar continua să fumeze, să aibă acces la produse fără fum și să renunțe complet la fumat, poate susține reducerea incidenței fumatului. Aceasta trebuie dublată de măsuri de protecție a consumatorilor, prin standarde înalte impuse produselor și de măsuri de prevenire a accesului minorilor la aceste produse, precum și de sancțiuni pentru cei care încalcă regulile.”
Reducerea riscurilor asociate fumatului este în interesul tuturor. Abordarea unei astfel de probleme societale importante poate fi realizată doar prin dialog deschis, schimb de informații științifice și colaborare.
BAT a lansat recent Omni™, o platformă ce încurajează schimbul de idei și dovezi științifice pentru încurajarea dialogului privind reducerea efectelor asociate fumatului. Platforma poate fi accesată pe www.asmokelessworld.com.
Despre BAT
BAT este o companie globală de top în domeniul bunurilor de larg consum, cu o gamă variată de produse. Investim în cercetare științifică și dezvoltare de top la nivel mondial, cu scopul de a crea un viitor mai bun – A Better Tomorrow™ prin construirea unei lumi fără fum, în care fumatul va aparține trecutului. Ambiția BAT este susținută de Omni™, o platformă pentru promovarea schimbării bazate pe dovezi științifice, menită să reflecte angajamentul și progresul companiei.
BAT angajează peste 48,000 de persoane la nivel global și, în 2024, a obținut venituri de 25.9 miliarde de lire sterline, cu un profit ajustat din operațiuni de 11.9 miliarde de lire sterline.
Obiectivul BAT este ca 50 de milioane de consumatori adulți să aleagă produsele sale care nu implică arderea tutunului și ca 50% din venituri să fie generate de această categorie de produse până în 2035. Portofoliul BAT include o gamă tot mai diversă de produse cu nicotină care nu implică ardere, între care produse pentru vapat; produse de încălzire a consumabilelor din tutun și plante și produse moderne din nicotină pentru uz oral. După doar zece ani de investiții în dezvoltarea acestor produse, veniturile grupului generate de categorie sunt de 3.4 miliarde de lire sterline în 2024, cu o evoluție robustă în profitabilitate. Portofoliul BAT reflectă angajamentul nostru de a răspunde preferințelor diverse și în continuă schimbare ale consumatorilor adulți.
BAT are de asemenea ca prioritate reducerea consumului de resurse naturale, îmbunătățirea condițiilor de trai în comunitățile în care își desfășoară activitatea și îndeplinirea obiectivelor climatice prin obținerea neutralității emisiilor de-a lungul lanțului de distribuție până în 2050. BAT a primit certificarea AAA din partea CPD în 2024 pentru rezultatele privind gestionarea schimbărilor climatice, securitatea resurselor de apă și a pădurilor, demonstrând un angajament puternic pentru transparență și protejarea mediului.
Articol sustinut de BAT