Blue Air cere acordarea rapidă a garanției de stat pentru a putea acoperi pierderile provocate de COVID-19

Publicat: 22 sept. 2020, 11:22, de Aurel Drăgan, în ESENȚIAL , ? cititori
Blue Air cere acordarea rapidă a garanției de stat pentru a putea acoperi pierderile provocate de COVID-19
Blue Air

Blue Air solicită Ministerului Finanțelor îndeplinirea rapidă a ultimelor trei condiții rămase neîndeplinite pentru acordarea garanției de stat de Guvernul României.

Printr-o scrisoare deschisă, Oana Petrescu, directorul general al Blue Air Aviation, arată că a trecut o lună de la aprobarea formală a respectivului act normativ. Guvernul a aprobat, prin Memorandumul adoptat în şedinţa din 23 aprilie 2020, acordarea unui împrumut de 300 milioane lei către Blue Air în scopul acoperirii pierderilor directe generate de situaţia de forţă majoră generată de pandemia de Covid-19. În cadrul acestui proces Blue Air a demonstrat faptul că are capacitatea să reia activitatea în condiţii profitabile şi să ramburseze acest împrumut în maximum șase ani.

„Din punctul de vedere al Blue Air, noi am îndeplinit toate condiţiile prevăzute de cadrul normativ respectiv: am furnizat toate informaţiile şi evaluările solicitate, am constituit garanţiile la Eximbank în favoarea statului român şi am modificat componentă Consiliului de Administraţie pentru a integra reprezentanţii autorităţilor. Cu cât primirea acestui credit este amânată, pieţele pe care noi nu le mai putem deservi vor fi preluate de către operatori străini – care nu vor contribui la bugetul de stat al României şi nu vor lua decizii având în minte interesul românesc”, avertizează reprezentanţii Blue Air.

Potrivit sursei citate, prin redresarea activităţii Blue Air se realizează un impact asupra bugetului României care este strict pozitiv, întrucât astfel va fi evitat efectul direct al falimentului Blue Air asupra bugetului de stat din acest an precum şi efectul de multiplicare negativ asupra aviaţiei româneşti şi economiei naţionale, iar în urma primirii finanţării compania va redeveni un contributor semnificativ la bugetul statului, aceasta însemnând că odată cu atingerea nivelului de activitate din 2019 contribuţia sa la buget va depăşi din nou 100 de milioane de lei anual.

În ultimii trei ani, Blue Air a plătit către statul român impozite, taxe şi contribuţii care au depăşit în mod constant 100 milioane lei pe an. După trei ani de investiţii masive în rute şi sloturi pe marile aeroporturi europene, compania a devenit profitabilă anul trecut, înregistrând in anul financiar 2019 un profit net de 72 de milioane de lei.

Blue Air a anunțat noi zboruri

În intervalul 18 decembrie 2020 – 10 ianuarie 2021, Blue Air introduce un număr de 49 de zboruri noi săptămânal către șapte destinații de călătorie favorite ale românilor pentru petrecerea sărbătorilor de iarnă.

Blue Air anticipează o creștere semnificativă a apetitului de zbor al pasagerilor săi pe perioada sărbătorilor de iarnă și vine în întâmpinarea așteptărilor acestora, introducând șapte rute internaționale noi de pe aeroportul din București.

Cele șapte noi destinații – Barcelona, Birmingham, Bologna, Glasgow, Madrid, Roma și Viena – vor fi operate în mod temporar în cadrul Orarului de Iarnă 2020-21 și vor fi introduse în programul regulat de zbor în cadrul Orarului de Vara Blue Air 2021.

Zborurile noi operate în perioada 18 Decembrie 2020 -10 ianuarie 2021 (cu excepția zilelor de 25 decembrie și 1 ianuarie) sunt:

  • BUCUREȘTI – ROMA (Fiumicino): 9 zboruri/ săptămâna;
  • BUCUREȘTI – GLASGOW: 7 zboruri/ săptămâna;
  • BUCUREȘTI – MADRID: 5 zboruri/ săptămâna;
  • BUCUREȘTI – BOLOGNA: 7 zboruri/ săptămâna;
  • BUCUREȘTI – VIENA: 7 zboruri/ săptămâna;
  • BUCUREȘTI – BIRMINGHAM: 7 zboruri/ săptămâna;
  • BUCUREȘTI – BARCELONA: 7 zboruri/ săptămâna.

Citește și: