Bucureștiul pe două roți. Până în 2035, rețea completă de piste pentru biciclete

Publicat: 12 iun. 2025, 22:30, de Patrisia Brătan, în Administratie , ? cititori
Bucureștiul pe două roți. Până în 2035, rețea completă de piste pentru biciclete
sursa foto: DIGI24

Bucureștiul urmează să se transforme într-un oraș mai accesibil pentru biciclete, cu peste 500 km de piste dedicate până în 2035. Masterplanul Velo, susținut de autorități locale și cu accent pe siguranță, marchează începutul unei reforme în mobilitatea urbană. 

Un oraș cu piste pentru bicicletei, nu pentru mașini

Viceprimarul Stelian Bujduveanu anunță finalizarea Masterplanului Velo pentru Capitală. Acesta propune un sistem extins de piste pentru biciclete. Rețeaua va avea 150 de kilometri de trasee principale și 415 kilometri de trasee secundare până în 2035. Pe lângă piste, planul include parcări pentru biciclete și rastele. De asemenea, se pun bazele unor reglementări clare pentru circulația pe bicicletă. Obiectivul este ca bucureștenii să se deplaseze în siguranță și fără stres.

Cred că Bucureștiul trebuie să devină un oraș al oamenilor, nu al mașinilor”, a scris Bujduveanu, miercuri, pe Facebook.

El a subliniat că infrastructura va conecta locuințele cu locurile de muncă, școlile, instituțiile publice și zonele comerciale.

Siguranță, cooperare și dezvoltare urbană

Rețeaua de piste va fi rezultatul colaborării dintre Primăria Generală și cele șase primării de sector. După aprobarea în Consiliul General al Municipiului București, urmează realizarea studiilor de fezabilitate. Bujduveanu a declarat că acest plan este un „moment important” după luni de dezbateri și consultări. El a punctat că siguranța este „prioritatea absolută” pentru toate categoriile de participanți la trafic.

Mulți oameni ar merge cu bicicleta, dar nu o fac pentru că nu se simt în siguranță. Acest plan își propune să schimbe exact asta”, a adăugat oficialul. El recunoaște că schimbarea nu va fi bruscă, dar consideră că este „un pas real” spre un oraș mai prietenos cu bicicliștii.

Rețeaua propusă va funcționa ca o coloană vertebrală a mobilității urbane alternative, conectând cartierele cu punctele-cheie din oraș. Prin acest plan, autoritățile își asumă tranziția către un București mai verde, mai sigur și mai accesibil pentru toți cetățenii.