Burduja anunță sprijin pentru vulnerabili. Inițiativa ministrului Energiei, întâmpinată cu furie de români: Cred că nu-ți dai seama

Publicat: 06 iun. 2025, 15:13, de Corina Oprea, în POLITICĂ , ? cititori
Burduja anunță sprijin pentru vulnerabili. Inițiativa ministrului Energiei, întâmpinată cu furie de români: Cred că nu-ți dai seama
Foto: Facebook / Sebastian Burduja

Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, a lansat recent o inițiativă prin care le cere românilor să-i trimită detalii despre consumul lor de energie electrică, cu scopul de a contribui la elaborarea unei noi scheme de sprijin pentru consumatorii vulnerabili, care ar urma să fie implementată după 1 iulie. Inițiativa s-a transformat rapid într-o platformă de revoltă online, unde cetățenii au profitat de ocazie pentru a-și exprima frustrările legate de costurile tot mai mari la energie și de lipsa unor măsuri eficiente din partea autorităților.

Sebastian Burduja, pus la zid de români

Totul a pornit de la o postare pe Facebook, în care Burduja le-a cerut românilor să-i transmită, în mod voluntar, câteva date simple: cât plătesc lunar la curent, ce suprafață are locuința lor și în ce localitate se află. Ministrul a explicat că aceste informații sunt necesare pentru conturarea unei scheme de sprijin financiar care să țintească mai bine nevoile reale ale populației aflate în dificultate.

Însă, în loc să genereze un dialog constructiv, mesajul a stârnit un val de reacții critice. Zeci de comentarii ironice, întrebări directe și acuzații privind gestionarea sistemului energetic au început să curgă în secțiunea de comentarii, transformând demersul ministrului într-un forum al nemulțumirilor.

„Aşa cum ştiţi, lucrăm la o schemă prin care să-i sprijinim pe românii vulnerabili, după data de 1 iulie, cu plata facturii la energie electrică. Am nevoie de voi, vreau să îmi spuneţi unde locuiţi în România, cât plătiţi, aproximativ, pe lună la curent şi suprafaţa locuinţei în care sunteţi”, a scris Burduja.

Românii se plâng de prețuri și de haosul din sistem

Printre cele mai frecvente reproșuri aduse de utilizatori se numără scumpirea accelerată a energiei, lipsa unei politici coerente în domeniu și existența prea multor intermediari care, spun cetățenii, contribuie la umflarea nejustificată a facturilor. Unii și-au exprimat direct neîncrederea în bunele intenții ale Guvernului, alții au ironizat ideea că problemele ar putea fi rezolvate cu ajutorul unor comentarii pe rețelele sociale.

În ciuda valului de critici, Sebastian Burduja nu a evitat contactul direct cu cetățenii. A ales să răspundă punctual unora dintre mesaje. De exemplu, unei femei din Drobeta Turnu-Severin, care spunea că achită lunar 200 de lei pentru un apartament de 50 de metri pătrați, i-a transmis că suma pare mare și a întrebat dacă folosește pompe de căldură.

Răspunsul femeii a fost tranșant: nu utilizează pompe de căldură, dar are mai multe electrocasnice și un aparat de aer condiționat, considerând factura justificată pentru consumul său:

„Sebastian Burduja, cred că nu-ţi dai seama cât ar consuma dacă ar avea pompe de căldură. Nu eşti la zi cu realitatea. Am văzut, faci investiţii peste investiţi care vor produce mii de mw. Ce beneficii are populatia de rând, dacă trebuie sa plătească mai mult pe kw? Cu ce preţ /mw se exporta către Republica Moldova?”

Reacțiile nu au întârziat. Alți utilizatori au acuzat ministrul că este rupt de realitatea traiului de zi cu zi și că nu înțelege cât de greu este pentru mulți români să-și acopere cheltuielile lunare cu energia electrică.