Care este principalul factor al violenței între elevi. Mediul online, o problemă majoră

Publicat: 26 aug. 2021, 14:43, de Mădălina Bălăceanu, în Educație , ? cititori
Care este principalul factor al violenței între elevi. Mediul online, o problemă majoră

Şeful Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Timiş, Marin Popescu, a declarat, joi, în cadrul Colegiului prefectural, că lipsa de comunicare din perioada pandemiei, când învăţământul s-a desfăşurat preponderent în sistem online, a condus la transferarea violenţei fizice dintre elevi, din şcoală, în mediul online.

Odată cu revenirea la sistemul de predare clasic, în clasă, au apărut cazuri de violenţă fizică în şcoli, dar nu se poate vorbi despre un fenomen al bullying-ului în judeţ.

Marin Popescu a atras atenţia că în comunicarea deficitară în şcoli, o cauză importantă este numărul insuficient de consilieri şcolari, iar sistemul fiind blocat în acest moment, Timişul are doar 80 de consilieri, faţă de un necesar de 200 de licenţiaţi în domeniu. Acest lucru înseamnă că un consilier şcolar are în responsabilitate 800 de elevi.

„S-a dezvoltat o bază de date cu cei mai importanţi factori care determină violenţa şi s-a constatat că lipsa comunicării este cel mai important, atât la nivelul familiei, cât şi al şcolii, iar mediul online a accentuat acest lucru. Toţi s-au retras online, familia a stat liniştită, cadrele didactice, la fel. Odată cu revenirea la şcoală, în ultima parte a anului şcolar trecut, a a părut bullying-ul. Acesta nu este un fenomen la nivelul judeţului, dar trebuie să fim mai atenţi, mai departe, să nu devină un fenomen, odată cu revenirea la şcoală a elevilor”, a afirmat Marin Popescu, conform Agerpres.

Şeful IŞJ a subliniat că violenţa în şcoli s-a diminuat foarte mult, chiar şi în perioada fără pandemie, ca urmare a montării sistemelor audio-video în şcoli, zona rurală fiind mai deficitară în astfel de dotări. Pentru a reduce violenţa în şcoli, au fost organizate inclusiv inspecţii tematice.

El a mai menţionat că din cele 591 de unităţi şcolare, 335 sunt dotate cu sisteme video de supraveghere, mai puţine în rural, iar 104 au pază umană, fără supraveghere video.

În altă ordine de idei, Popescu a anunţat că nu a fost niciun elev exmatriculat în acest an, dar au fost înregistraţi 267 de elevi cu situaţia şcolară neîncheiată, pentru că evaluarea s-a diminuat foarte mult în sistemul online.

„Din aceştia, 102 elevi sunt repetenţi la clasa a VIII-a. Tendinţa lor este de a părăsi sistemul de învăţământ, deşi au posibilitatea de a continua studiile. Pe aceştia trebuie să-i monitorizăm foarte atent, pentru a nu avea surprize în viitor”, a punctat Popescu.

Prefectul Zoltan Nemeth a dorit să afle de la reprezentanţii Poliţiei Judeţene şi ai Inspectoratului de Jandarmi Judeţean dacă au fost situaţii în care au fost cazuri de violenţă în şcoli dar conducerile acestora le-au ţinut ascunse, pentru a nu le aduce atingere imaginii.

„Nu am identificat astfel de cazuri. Cooperarea este una foarte bună, iar dorinţa este aceeaşi, a noastră cu a şcolilor şi a IŞJ, pentru că fiecare avem copii în şcoli. Scopul nostru nu este de a pune în lumină defavorabilă conducerile şcolilor, au spus reprezentaţii Poliţiei şi Jandarmeriei Judeţene Timiş.

Inspectoratul Şcolar Judeţean administrează 197 unităţi cu personalitate juridică ce cuprind 591 de şcoli şi grădiniţe, cu 95.000 de elevi în sistemul preuniversitar şi 6.671 de cadre didactice.