Ce au obținut transportatorii de la Guvern

Publicat: 15 ian. 2024, 12:10, de Victor Scarlat, în ACTUALITATE , ? cititori
Ce au obținut transportatorii de la Guvern

Guvernul ar fi acceptat câteva dintre cerințele transportatorilor la întâlnirea din această dimineață cu protestatarii, potrivit unor surse apropiate negocierilor.

Astfel, Ministerul Transporturilor și-a dat acordul pentru crearea de culoare speciale în vămi și în portul Constanța pentru transportatorii UE și non UE, astfel încât acestea să iasă cât mai repede din țară.

Pe de altă parte, nu a fost acceptată posibilitatea achiziționării rovinietei în decurs de 24 de ore, susțin sursele menționate. Negocierile se derulează anevoios, deoarece există suspiciunea din partea autorităților că unii lideri ai fermierilor și ai transportatorilor doresc să instrumenteze politic întreaga situație.

Tot astăzi, mai au loc întâlniri și la sediul Ministerului Agriculturii unde au fost invitate mai multe asociații de fermieri.

Peste 20 de revendicări

Lista revendicărilor transportatorilor și fermierilor include peste 20 de puncte, care reflectă probleme grave cu care se confruntă cele două sectoare de ani întregi și pentru care nu s-a găsit rezolvare. Este drept, însă, că unele sunt de domeniul imposibilului, cum ar fi, de exemplu, desființarea ASF. Luni, este a șasea zi în care se protestează.

Iată lista revendicărilor:

– diminuarea RCA camioane la prag de 4.500 LEI /B0, fără implicații baar și introducerea în polița RCA a tractărilor și asistenta internațională

– ⁠posibilitate suspendare asigurări RCA/CMR/casco în cazul în care un camion nu lucrează și prelungirea automată a valabilității cu perioada în care a fost suspendată

– ⁠desființare ASF

– mărirea pragului indemnizației de deplasare neimpozabile a șoferilor pe intern și extern

– ⁠ASIGURARE DE RASPUNDERE PROFESIONALA obligatorie pentru șoferii profesioniști cu sistem de bonus/malus similar ca la RCA ul vehiculului

– ⁠restituirea accizei de motorină în 30 zile

– ⁠eliminarea concurenței neloiale a companiilor care nu dețin asigurare RCA, asigurare  CMR, licențe și autorizații specifice tipului de marfa transportat

– ⁠renunțarea la e-transport

– ⁠mărirea taxelor de drum nejustificate

– ⁠beneficii și fonduri europene

– ⁠tichete pentru camioanele electrice

– ⁠Beneficii fiscale pentru șoferii profesioniști similar cu sectorul angajaților din construcții

– rezolvarea neregulilor cu cântarele din vămi și schimbarea cântarelor cu unele noi care să nu poate fi fentate 

– rezolvarea problemele cu timpii de așteptare în vămi

– ⁠rezolvarea problemelor din port (prioritizarea camioanelor românești)

– ⁠eliminarea sancțiunilor pentru transportatori în cazul în care furnizorul / destinatarul / beneficiarul  real al mărfurilor încalcă prevederile legale privitoare la diversele raportări (Sumal, E-transport, etc ), precum si sustragerea de la plata diverselor taxe ( ex accize in cazul transporturilor de băuturi alcoolice ).

– ⁠solicitări la guvernul bulgar pentru eliminarea parcării de la Ruse, în caz contrar inițierea unui parcări identice la Giurgiu

– ⁠stabilirea unui preț minim în transport

– ⁠amendă 10.000€ / factura dacă există întârzieri mai mari de 30 zile la plata facturilor către transportatori

– ⁠termen de încărcare/ descărcare maxim 2 h

– ⁠furnizorul bunurilor să răspundă până la suma prețului de transport în cazul în care spediția intră în faliment sau nu plătește (cum e în Franta)

– ⁠bandă dedicată pentru TRANZIT liber între RO-țările vecine

– ⁠revenirea la impozit pe venit 1% în pragul de 1.000.000€ 

– ⁠toate cheltuielile aferente activității să fie deductibile din profit la trecerea impozitului pe profit

– ⁠ eliminare asigurare ROTR

– ⁠mărirea pragului pentru eliberarea licențelor la 20.000€/cap tractor.