Astfel, Ministerul Finanţelor are prevăzute credite bugetare în sumă de 5,424 miliarde lei, în scădere cu 2,53%, însă la credite de angajament suma este mai mare cu 2,71%, respectiv de 5,714 miliarde lei. Creditele de angajament pentru Ministerul Justiţiei sunt mai mici cu 1,54%, fiind propuse la 4,738 miliarde lei. Creditele de angajament sunt de 5,177 miliarde lei (plus 7,59%).
Pentru Ministerul Sănătăţii creditele de bugetare sunt reduse cu 11,19%, la 17,532 miliarde lei, iar cele de angajament cu 7,25%, la 18,625 miliarde lei.
MAE are prevăzute credite bugetare de 1,09 miliarde lei (minus 0,83%) şi de angajament de 1,3 miliarde lei (plus 7,27%), iar MDLPA de 7,902 miliarde lei (minus 14,11%), respectiv 8,438 miliarde lei (plus 50,13%).
Ministerul Afacerilor Interne figurează în proiect cu credite bugetare de 21,535 miliarde lei (plus 3,88%) şi de angajament de 24,56 miliarde lei (plus 17,56), Ministerul Agriculturii de 26,006 miliarde lei (plus 10,38%), respectiv 38,305 miliarde lei (plus 58,96%), Ministerul Apărării Naţionale cu credite bugetare de 22,746 miliarde lei (plus 3,28%) şi de angajament de 32,727 miliarde lei (plus 20,12%), iar Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării de 1,92 miliarde lei (plus 24,3%), respectiv 1,91 miliarde lei (plus 9,79%).
Creditele bugetare pentru Ministerul Culturii sunt de 935,079 milioane lei (plus 11,71%), iar cele de angajament de 980,942 milioane lei (plus 12,14 %), pentru Ministerul Economiei sunt de 6,596 miliarde lei (plus 186,76%), respectiv de 9,198 miliarde lei (plus 183,42%), iar pentru Ministerul Educaţiei de 31,12 miliarde lei (plus 2,82%) şi 30,9 miliarde lei (plus 1,6%).
Pentru Ministerul Energiei sunt stabilite credite bugetare de 1,135 miliarde lei (plus 85,34%) şi de angajament de 1,135 miliarde lei (plus 85,53 miliarde lei), pentru Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene de 2,022 miliarde lei (plus 11,7%), respectiv de 7,536 miliarde lei (plus 52,49%), şi pentru Ministerul Mediului de 1,409 miliarde lei (plus 24,5%) şi respectiv 2,734 miliarde lei (plus 138,74%).
Proiectul de buget propune pentru Ministerul Muncii credite bugetare de 53,778 miliarde lei (plus 10,12%) şi de angajament de 53,899 miliarde lei (plus 9,74%), pentru Ministerul Tineretului credite bugetare de 543,167 milioane lei (plus 3,19%) şi credite de angajament similare, iar pentru Ministerul Transporturilor de 14,101 miliarde lei (plus 9,4%), respectiv de 31,855 miliarde lei (plus 66,16%).
Camera Deputaţilor are prevăzute credite bugetare mai mari cu 18,02% (499,267 milioane lei în total) şi de angajament mai mari cu 29,69% (550,835 milioane lei total), Senatul în creştere cu 23,23% (250,388 milioane lei în total, la fel cu cele de angajament), iar Secretariatul General al Guvernului cu 27,54% (2,514 miliarde lei în total), respectiv cu 14,54 % (2,45 miliarde lei total).
În ceea ce priveşte serviciile, proiectul de buget prevede: pentru Serviciul de Informaţii Externe credite bugetare de 394,933 milioane lei (minus 0,23%) şi de angajament de 432,933 milioane lei (plus 9,37%), pentru Serviciul de Protecţie şi Pază 401,646 milioane lei (plus 50,71%), respectiv 511,779 milioane lei (plus 84,92%), pentru Serviciul de Telecomunicaţii Speciale credite bugetare de 622,198 milioane lei (minus 9,8%) şi de angajament de 868,3 milioane lei (plus 24,54%), iar pentru Serviciul Român de Informaţii 2,708 miliarde lei (minus 0,46%), respectiv de 3,133 miliarde lei (plus 14,36%).
Administraţia Prezidenţială va avea credite bugetare similare cu execuţia pe 2020, şi anume 58,814 milioane lei, şi de angajament mai mari cu 1,01%, de 73,548 milioane lei.
Proiectul Legii bugetului de stat pe 2021 a fost lansat joi seara în dezbatere publică, pe site-ul Ministerului Finanţelor, acesta fiind configurat pe o creştere economică de 4,3%. Deficitul bugetului general consolidat este estimat la 7,16% din Produsul Intern Brut în acest an, în condiţiile unor venituri reprezentând 32,67% din PIB, respectiv 364,907 miliarde de lei, şi ale unor cheltuieli de 39,84% din PIB, respectiv 444,907 miliarde de lei.