Ce trebuie să facă beneficiarii PNDR cu poliţe de asigurare emise de City Insurance

Publicat: 23 feb. 2022, 14:04, de Puterea.ro, în Agricultura , ? cititori
Ce trebuie să facă beneficiarii PNDR cu poliţe de asigurare emise de City Insurance

Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR) anunță beneficiarii Programului Naţional de Dezvoltare Rurală (PNDR) cu poliţe de asigurare emise de City Insurance, societate pentru care a fost deschisă procedura falimentului, că trebuie să prezinte o nouă garanţie validă emisă de către o societate de asigurări autorizată, până la data de 29 aprilie 2022.

În data de 9 februarie 2022, Tribunalul Bucureşti a dispus deschiderea procedurii falimentului împotriva Societăţii de Asigurare-Reasigurare City Insurance S.A, iar poliţele emise de City Insurance vor înceta de drept în termen de 90 de zile de la deschiderea procedurii de faliment.

Din cauza acestei situații, beneficiarii PNDR au obligaţia de a respecta prevederile articolului 23, alin. (3) din OUG nr. 49/ 2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene nerambursabile .

„Până la expirarea termenului de 90 de zile de la deschiderea procedurii falimentului, beneficiarii PNDR, care au proiecte în derulare, trebuie să prezinte AFIR o poliţă de asigurare de garanţie emisă de către o societate de asigurări autorizată. În acest sens, beneficiarii care au contractele de asigurare încheiate cu City Insurance trebuie să ia o decizie cu privire la acestea şi să se asigure că nu vor rămâne fără un instrument de garantare valid, depunând la AFIR o garanţie valabilă, nu mai târziu de 29 aprilie 2022”, a declarat Dorin Dumitru Opreanu, directorul general al Agenţiei pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale.

Termenul de 90 de zile se aplică şi în ceea ce privește valabilitatea poliţelor de asigurare pentru garanţia de bună execuţie emise de City Insurance, depuse de contractorii beneficiarilor măsurilor din PNDR în cadrul contractelor de achiziţii publice.

Instrumentele emise în vederea garantării executării contractului de achiziţie publică trebuie, în primul rând, să fie emise de către o instituţie de credit (din România sau din alt stat) sau de către o societate de asigurări autorizată şi să respecte toate condiţiile de formă şi de fond impuse de legislaţia specifică, potrivit legislaţiei în vigoare.