Centura Zalău. Nici chinezii n-au ce să ne facă. Horațiu Cosma, expert construcții: Nicio reacție de la Grindeanu sau CNAIR

3 martie 2023 era termenul contractual pentru finalizarea lucrărilor pe șantierul Centurii Zalău, singurul contract în execuție derulat cu un constructor din China, dar proiectul este la doar 45%, conform CNAIR. Antreprenorul general este din China, dar lucrările se fac cu subcontractori români.

ste fascinant ce se întâmplă și arată că, în România, este o problemă de sistem, o problemă care ține de autorități. Peste tot în lume, chinezii reușesc să facă de la drumuri, la tot felul de alte construcții în câteva luni, iar în România, nu au reușit câțiva kilometri. Acest lucru arată că este ceva tipic țării noastre, dacă nici măcar chinezii nu reușesc să facă treabă aici.

Despre acest subiect a vorbit, la DC News și DC News TV, Horațiu Cosma, expert în construcții, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

„Am fost zilele trecute și am filmat pe Centura Zalău. Este un proiect început în 2021 cu un constructor chinez, primul contract cu un constructor chinez, pe fonduri europene, în România. Termenul era de doi ani, adică trebuia să fie gata în această primăvară. Nu este gata nici măcar pe jumătate. N-am văzut nicio reacție. Nici de la Sorin Grindeanu, nici de la conducerea CNAIR”, a zis Horațiu Cosma la DC News și DC News TV.

„Încep să cred că sunt tolerați cumva tacit de către conducerea Ministerului Transporturilor pe ideea că vor împinge termenul de finalizare până la anul în perioada alegerilor. 2024 fiind an electoral, dă mai bine să fie tăiată panglica exact atunci, cu trei zile înainte”, a mai spus expertul în construcții. 

„Amuzant” este că, în China, o firmă din domeniul construcțiilor s-ar lăuda cu 2000 de kilometri făcuți în aceeași perioadă în care la noi face 20 de kilometri. Pare ceva specific în România. Orice constructor ar veni în România… se blochează de ceva.

Ce spunea Horațiu Cosma pe 23 martie 2023, ziua când ar fi trebuit să circulăm pe Centura Zalău:

„În 2021, împreună cu Cătălin Drulă la Ministerul Transporturilor am reușit să rezolvăm toată birocrația, exproprierile, scoaterea din circuitul forestier și autorizația de construire pentru cei 5,5km ai variantei ocolitoare Zalău. Calea era bătătorită pentru o inaugurare fără întârzieri.

Termenul contractual de 2 ani pentru lucrări se împlinește astăzi. Însă, în loc să deschidă circulația, Sorin Grindeanu s-a asigurat că primim un șantier dezolant nici pe jumătate finalizat, cu întârzieri majore și un constructor chinez slab mobilizat.

La cum arată situația în teren, sunt șanse majore ca zălăuanii să nu scape de traficul greu din oraș mai devreme de 2024. Dar poate asta este exact ce coaliția PSD-PNL își propune: un aparent dezinteres pentru proiect, o ”încurajare” tacită pentru constructor să lucreze la relanti și o întârziere artificială care să împingă marea inaugurare înainte de alegerile de anul viitor. Evident, singurii care pierd în această ecuație sunt cetățenii, care trebuie să suporte în continuare ambuteiajele, orele pierdute în trafic, poluarea și indiferența din partea guvernanților”.

Mai multe articole...

Cele mai noi articole

Explozie la Rafinăria Petromidia! S-a activat Planul Roșu de Intervenție

Azi dimineață a avut loc o explozie urmată de un incendiu la Rafinăria Petromidia din județul Constanța. Deflagrația a produs degajări mari de fum,...
dorinel-umbrarescu-antreprenor-bacau-autostrada-a-7

UMB dă în folosință tronsonul Buzău – Focșani în acest an...

Sub îndrumarea omului de afaceri Dorinel Umbrărescu, Grupul UMB se află în etapa finală a lucrărilor la tronsonul Buzău-Focșani al Autostrăzii A7, în lungime...