Certificatul de vaccinare european, în faza de testare. Când ar putea intra în vigoare

Autoritățile de la Bruxelles au definit un pașaport COVID, un certificat sau o adeverință verde, pentru a ajuta turismul din țările UE, care a fost doborât din cauza pandemiei de coronavirus. Deja au început testele cu pașaportul COVID în Europa, iar acest document ar putea intra în vigoare începând cu luna iunie, dar asta numai dacă țările membre UE se vor grăbi să realizeze partea logistică a implementării proiectului.

Indiferent dacă îi spui pașaport COVID, adeverință verde sau certificat sanitar european, toate aceste formulări fac referire la același document menit să-ți facă circulația mult mai facilă între toate statele membre UE, inclusiv Islanda.

Pașaportul COVID, în fază de testare

Înaintea implementării sale la scară largă, documentul a intrat în această săptămână într-o fază de teste, conform datelor furnizate de Comisia Europeană.

Franţa şi Malta sunt primele două ţări care testează interoperabilitatea acestui sistem. Este vorba despre capacitatea statelor membre de a se conecta la ”pasarela” europeană creată. Această etapă pilot, care se va desfăşura timp de două săptămâni, priveşte în total 18 state din UE plus Islanda, a declarat un purtător de cuvânt al Comisiei Europene, Johannes Bahrke.

Este important de știut că această etapă de test nu implică folosirea datelor reale de către călători și nici măcar nu are legătură cu participarea efectivă a oamenilor. Pe de altă parte, de la 1 iunie, statele membre vor putea începe să folosească acest sistem în condiții reale, cu condiția să aibă infrastructura necesară, a atras atenția același purtător de cuvânt.

Care este rolul certificatului verde

Acest certificat sanitar, denumit ”certificat verde digital” european, are rolul de a oferi un cadru armonizat care să faciliteze libera circulaţie în interiorul UE în vara aceasta. El va cuprinde un cod QR care să arate că titularul său a fost vaccinat împotriva COVID-19, că fost testat negativ în urma unei probe PCR recente sau că este imunizat în urma unei infectări de care s-a vindecat.

Certificatul (în format fizic sau digital) va fi prevăzut şi cu o semnătură electronică pentru atestarea autenticităţii. La controlul efectuat de o autoritate competentă, cum ar fi poliţia de frontieră, codul QR este scanat şi este verificată semnătura electronică. Astfel, datele tale medicale vor fi în permanență în siguranță. Nu se verifică prezența acelor informații într-o bază de date, ci doar valoarea lor de adevăr, confirmată prin autenticitatea semnăturii.

Noul sistem este dezvoltat de companiile germane T-Systems și SAP. Pe de altă parte, statele membre pot folosi pe plan intern aplicaţii distincte dacă doresc acest lucru, unele având deja în dezvoltare astfel de aplicaţii.

Mai multe articole...

Cele mai noi articole

Portul Constanţa se pregătește pentru noua recoltă: Toate drumurile intens circulate...

Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime (CNAPM) Constanţa anunță că, în următoarele două luni, adică până la începerea campaniei de recoltare, toate drumurile intens circulate...

Prefectul de Prahova îi face concurență lui Iulian Dumitrescu la preşedinţia...

Virgiliu Nanu, preşedintele PSD Prahova și prefectul județului, îi face concurență lui Iulian Dumitrescu, acuzat de corupţie şi aflat sub control judiciar, la preşedinţia...