CFR Călători vs trenurile private din România. Tarife și facilități

Trenurile private au devenit din ce în ce mai populare în România. Tenurile private sunt văzute ca o alternativă superioară CFR-ului.

Avantajele trenurilor private din România

Companiile private operează cu mai puțini angajați în comparație cu CFR Călători, costurile sunt mai mici, iar personalul este mai amabil. Vagoanele sunt mai curate, mai bine întreținute și beneficiază de mai multe facilități.

Un alt mare avantaj al trenurilor private este acela că tichetele se achiziționează direct din tren. Prețul acestora este, în general, mai mic decât la stat.

Nu în ultimul rând timpul călătoriilor cu trenurile private din România este mai scurt.

Companiile private de transport feroviar

În țara noastră operează patru companii de tren private, care fac legături între orașele mari: Softrans, Regio Călători, Astra Trans Carpatic și Transferoviar Călători.

Softrans

Softrans operează două rame electrice Hyperion. Firma este deținută de producătorul de material rulant Softronic.

Softrans are două perechi de trenuri pe zi: Craiova – București – Brașov (și retur) și Constanța – București Nord – Craiova (și retur). Ruta spre orașul de la malul mării se efectueză în timpul sezonului estival.

Ca o comparație de preț față de CFR Călători, de exemplu biletul Softrans București – Brașov costă 43 de lei, iar durata călătoriei este de o oră și 54 de minute. De cealaltă parte, prețul unui bilet este 59.6 lei.

Atenție, însă, dacă vrei să călătorești cu Softrans: Biletele se vând în tren pentru că nu pot fi cumpărate din gări. O altă variantă ar fi achiziționarea online.

Trenurile Hyperion ale Softrans sunt moderne, noi, dotate cu un sistem de anunțare a stațiilor, ca la metrou, ecrane pe care sunt derulate reclame și automate de cafea, sucuri și chips-uri.

Transportul bicicletelor se taxeaza cu reducere 50% din pretul integral. Se accepta maxim 4 biciclete, fiind indicat a se transporta în vagonul 3, unde se află suporturile speciale.

Regio Călători

Un alt operator feroviar privat este Regio Călători (în trecut Regio Trans), înființat în 2004. Potrivit site-ului oficial al companiei, Regio Călători este cel mai mare operator feroviar privat pentru călători din România. Operează cu o flotă de 103 automotoare și rame electrice, zilnic, către 50 de destinații locale, în cele mai importante regiuni ale țării: Banat, Moldova, Muntenia, Transilvania efectuând astfel peste 236 de curse zilnic.

Cea mai populară variantă de achiziție a biletului este direct din tren. Unele orașe, precum București, Brașov, Arad au case de bilete în gările centrale. O altă variantă este achiziția de bilete online.

Pe anumite rute, cum ar fi Brașov – București – Constanța, în sezonul estival, compania folosește atât curse InterRegio, cât și Regio, ca la operatorul național. Evident cei care optează pentru un bilet InterRegio vor avea condiții mai bune de călătorie, durata cursei va fi mai scurtă, dar și prețul mai mare.

De exemplu ruta București – Brașov, pe o distanță de 166 de km, există patru curse tur retur (3 ore și 26 de minute, 3 ore și 13 minute, 3 ore și 36 de minute și 3 ore și 23 de minute). Prețul unui bilet este de 24 de lei.

Astra Trans Carpatic

Astra Trans Carpatic. Are ca activitate principală transportul feroviar de călători cu vagoane salon, de dormit şi cuşetă.

Înfiinţată în anul 2014, compania operează pe următoarele rute, potrivit site-ului oficial: Bucureşti Nord – Craiova – Timișoara – Arad, București Nord – Brașov, București Nord – Constanța și București Nord – Titu.

Pentru ruta București – Brașov, costul unei călătorii este de 48.5 lei, iar durata este de 2 ore și 35 de minute.

Transferoviar Călători

Un alt operator de tren privat este Transferoviar Călători. T.F.C. asigură transportul de călători atât pe 7 secții neinteroperabile (Galați – Bârlad, Buzău – Nehoiașu, Slănic – Ploiești Sud, Titan Sud – Oltenița, Ploiești Sud – Măneciu, Ploiești Sud – Târgoviște, Târgovște – Pietroșița) cât și pe infrastructura interoperabilă (Bucuresti Nord – Galați, București Nord- Ploiești Sud – Buzău, Cluj Napoca-Oradea).

Compania privată și-a asumat obiective precum creșterea vitezei de circulație sau scăderea cu 15 – 20% a numărului de reclamații din partea călătorilor;

Modalități de procurare a biletelor:

– de la ghișeele TFC din staţiile de cale ferată: București Nord, Ploiești Sud, Buzău, Galați, Cluj Napoca, Titan Sud, Târgoviște, Oltenița.   
– de la automatele de vânzare legitimații de călătorie, amplasate în stațiile de cale ferată: București Nord, Ploiești Sud, Buzău, Galați, Cluj Napoca.
– online 

Tarife. TFC operează atât trenuri Regio cât și trenuri InterRegio

TFC nu operează pe ruta București – Brașov.

Căile Ferate Române – CFR Călători

Prima rută inaugurată de Căile Ferate Române a fost București – Giurgiu,  în anul 1869.  

În prezent, rețeaua de căi ferate din România are o lungime totală de 20.077 km de linii, otrivit site-ului cfr.ro. Rețeaua este a şaptea ca mărime din Uniunea Europeană. Liniile sunt conectate prin 20.070 aparate de cale echivalente. Rețeaua cuprinde 17.945 de poduri și podețe, 176 de tuneluri și 11.473 km terasamente.

La un tren Regio operat de CFR Călători, un bilet pentru ruta București – Brașov cu plecare din Gara de Nord la ora 14:34 costă 25 lei, iar durata călătoriei este de 3 ore și 47 minute. Trenul Regio cu plecare la ora 20:23 ajunge la gara din Brașov în 3 ore și 28 minute, prețul fiind același. În schimb, trenul InterRegio face cursa București – Brașov în 2 ore și 29 minute, iar prețul unui bilet la clasa a 2-a este de 48.6 lei.

1 COMENTARIU

  1. Comparatie CFR – TFC, august 2021
    CFR are vagoane cu aer conditionat, TFC… nu. Chiar pe pagina lor isi cer scuze pentru aceasta, lucru care chiar nu ma racoreste cu nimic pe parcursul a trei ore de mers in caldura sufocanta.
    CFR a renuntat la trenurile R, folosite in special de studenti in weekend, preferand sa cedeze felia de tort catre privati. O mutare pe care n-am inteles-o.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole...

Ultimele articole