Conform CFR SA, pe coridorul Rin-Dunăre (ramura nordică) care străbate România de la vest spre est, între Curtici şi Constanţa, pe traseul Curtici – Arad – Simeria – Coşlariu – Sighişoara – Braşov – Bucureşti – Constanţa, în lungime de circa 850 de kilometri, 565,8 km de cale ferată sunt modernizaţi la standarde europene.
Viteza de circulaţie a trenurilor de călători pe acest sector este de 120 km/h, iar după finalizarea lucrărilor de semnalizare, trenurile de călători vor putea circula cu viteza maximă de 160 km/h.
„Cele mai importante construcţii noi realizate între Simeria şi Sighişoara sunt: podul în formă de arc (134,6 metri) peste râul Târnava Mare, Tunelul Sighişoara (401 metri), Tunelul Daneş (969 metri), cel mai lung tunel de cale ferată construit în România după 1989, pasajul superior rutier peste DN 13 şi Tunelul Turdaş (780 de metri)”, menționează oficialii CFR SA.
În ceea ce priveşte traseul Sighişoara – Braşov, au fost semnate contracte în 2020 pentru modernizarea a 129,9 km pe tronsoanele marginale, care sunt şi cele mai mari, respectiv subsecţiunile Sighişoara – Caţa (46,5 km) şi Apaţa – Braşov (39,3 km), în lungime totală de aproximativ 86 de km, reunite într-un singur contract (semnat în 05 martie 2020), se desfăşoară lucrări de demontare a actualei infrastructuri. Totodată, pentru subsecţiunea Caţa – Apaţa (44 km) contractul a fost semnat pe 22 septembrie 2020.