CNIR l-a dat în judecată pe clujeanul care a blocat o autostradă
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/06/A-8-Targu-Neamt-Iasi-Ungheni-tunel-3-benzi.jpg)
Compania Națională de Investiții Rutiere a depus acțiune în instanță împotriva SC Kido Consult Project Construct S.R.L., prin care dorește să recupereze prejudiciul produs în urma blocării cu rea-voință a procedurii pentru atribuirea contractului pentru proiectarea și execuția tronsonului 1 Moțca-Târgu Frumos al Autostrăzii ,,Unirii”-A8.
Kido Consult Proiect Construct SRL București, firmă deținută și administrată de clujeanul Marius-Sandu Potra. Firma a fost înființată în 2021 și are ca obiect de activitate consultanța și ingineria tehnică. În primii doi ani de activitate, firma a avut o cifră de afaceri de 283.334 lei, respectiv 578.707 lei, fără niciun angajat.
CNIR consideră că, prin cele două cvasi-contestații depuse la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), contestații neîntemeiate și care nu au respectat prevederile legale, S.C. Kido Consult Project Construct a încercat blocarea procedurii de atribuire a contractului, și, implicit realizarea unui proiect de importanță majoră pentru infrastructura națională și europeană.
,,În cadrul acțiunii de chemare în judecată pentru repararea prejudiciului cauzat, pe care am depus-o la Tribunalul București, CNIR a solicitat plata unor despăgubiri în valoare de 220 000 lei. Această sumă este echivalentul cauțiunii pe care ar fi trebuit să o depună odată cu respectivele contestații, în conformitate cu prevederile Legii 101/2016 ” a precizat directorul general al Companiei Naționale de Investiții Rutiere, Gabriel Budescu.
La contractul de aprox. 6 miliarde lei pentru construirea tronsonului Moțca-Târgu Frumos (27 km), Kido Consult Project Construct S.R.L a depus două contestații (pe 28 aprilie 2025 și pe 19 mai 2025) pe care CNSC le-a respins.
Compania Națională de Investiții Rutiere a menținut termenul de 20 mai 2025 pentru deschiderea ofertelor, dată la care au fost depuse șase oferte de la constructori din România, Italia și Turcia, iar firma Kido nu s-a numărat printre operatorii economici înscriși în procedura de atribuire a contractului.