Concurență mare pe piața cașcavalului. Investiție de 3 milioane euro la Cluj

Publicat: 10 mai 2022, 08:30, de Viorela Pitulice, în ESENȚIAL , ? cititori
Concurență mare pe piața cașcavalului. Investiție de 3 milioane euro la Cluj

Cu o pondere undeva la peste 40% din brânzeturile ambalate, cașcavalul câștigă teren, iar toți marii producători din industria lactatelor încearcă să ocupe cât mai mult din această piață.

Utima investiție importantă aparține FrieslandCampina România, care a lansat o nouă linie de producţie la Fabrica din Cluj, pentru caşcavalul Napolact, în urma unei investiții de aproximativ 3 milioane de euro. Aceasta face parte din planul de extindere a fabricii din Cluj din cadrul Centrului de Excelenţă a brânzeturilor FrieslandCampina din România.

Astfel, la Cluj se produc de acum felii şi blocuri de caşcaval Napolact, atât în varianta convenţională, cât şi cea ecologică, compania aducând pe piaţă o gamă completă de caşcaval. Produsele vor fi disponibile în toate canalele – în comerţul modern, în cel tradiţional, în platformele de comerţ online şi HORECA.

„Marcăm cu mândrie acest moment important în istoria fabricii din Cluj, deoarece astăzi facem încă un pas în călătoria noastră strategică de a crea un centru de excelenţă pentru brânzeturi la Cluj, începută în 2017 cu noile facilităţi pentru telemea. Linia de producţie pentru caşcaval, inaugurată astăzi, are o capacitate anuală de peste 3000 de tone şi creşte cu 40 numărul de locuri de muncă din domeniul producţiei de brânză pentru clujeni”, a declarat Ferenc Szecsko, Director General FrieslandCampina România.

Caşcavalul Napolact completează gama de produse fabricate la Cluj: trei tipuri de telemea, brânza de burduf, brânza topită, unt si lapte.

Capacitatea de producţie a centrului de excelenţă în brânzeturi de la Cluj este de 8.000 de tone de brânză şi unt pe an şi până la 35.000 de tone de lapte în ambalaje de carton.

„Prin această nouă investiţie suntem complet echipaţi cu o linie de procesare şi ambalare a caşcavalului de ultimă generaţie, ideală pentru a livra un caşcaval autentic românesc, de înaltă calitate. Moştenirea şi misiunea Napolact se întâlnesc din nou cu inovaţia”, a precizat Szecsko.

„Caşcavalul Napolact este gustos, de cea mai buna calitate, făcut pe baza unei reţete simple, în Ardeal, produs doar cu lapte din Ardeal. Caşcavalul Napolact va fi disponibil pe piaţă atât în gama BIO, cât şi în gama clasică, ceea ce reconfirmă calitatea produselor noastre obţinute din reţete curate, aşa cum se cuvine”, a declarat Răzvan Orbulescu, Director Marketing FrieslandCampina România.

FrieslandCampina România face parte din compania olandeză Royal FrieslandCampina, unul dintre cei mai mari producători de lactate din lume. Olandezii sunt prezenți pe piața românească cu mărcile Napolact, Campina, Oke și Dots cu o gamă largă de produse: lapte de consum, iaurt, brânză, unt și gustări pe bază de lapte.

Principalii jucători pe piața brânzeturilor sunt companiile Hochland, Savencia, Lactalis. Cele mai importante mărci românești sunt Solomonescu și Țara Mea, aflate în topul preferințelor consumatorilor români.