Consiliul Concurenței analizează patru sectoare digitale din România

Publicat: 11 iul. 2021, 23:00, de Răzvan Zamfir, în ESENȚIAL , ? cititori
Consiliul Concurenței analizează patru sectoare digitale din România

Consiliul Concurenței analizează patru sectoare digitale din România, pentru a evalua caracteristicile acestora și impactul pe care îl au asupra concurenței. Cele patru sectoare
analizate sunt: servicii de intermediere a livrărilor online; servicii de intermediere online a cazărilor, servicii de comercializare online a pachetelor turistice și servicii de publicitate online.

„Această inițiativă face parte din eforturile noastre de a asigura buna funcționare a sectoarelor online, mai ales în contextul în care suntem implicați în aplicarea la nivel național a Regulamentului European P2B care vizează, printre altele, transparentizarea termenilor și condițiilor de pe platformele online în relația lor cu firmele utilizatoare de servicii de intermediere online”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.

Pandemia Covid-19 a subliniat necesitatea derulării afacerilor în mediul online, context în care, pentru ajunge la consumatori, tot mai multe companii au devenit parteneri/clienți ai
platformelor de intermediere. Astfel, autoritatea de concurență își propune să identifice cadrul și modul de funcționare a piețelor online din România, condițiile în care se desfășoară
negocierile în fiecare sector, tendințele în furnizarea de servicii de intermediere online, precum și existența unui posibil impact asupra firmelor românești care utilizează servicii de
intermediere online urmare a apariției unor condiții nefavorabile.

Ca urmare, Consiliul Concurenței va analiza raporturile între restaurante și platformele de livrări online, comportamentul platformelor cu specific turistic atât față de partenerii
contractuali, cât și față de consumatori posibilul dezavantaj din punct de vedere concurențial al firmelor românești în ceea ce privește furnizarea de servicii de publicitate online.

În urma analizei, autoritatea poate propune recomandări, respectiv măsuri în vederea remedierii, atenuării şi prevenirii oricăror efecte negative asupra concurenței şi, implicit,
asupra consumatorilor, iar în cazul în care descoperă încălcări ale legii, inițiază procedurile necesare pentru a le sancționa.