Constructorul podului de la Grădiștea a primit bani mai mulți

Publicat: 26 mai 2023, 08:30, de Victor Scarlat, în News , ? cititori
Constructorul podului de la Grădiștea a primit bani mai mulți

CFR S.A. a actualizat din nou valoarea contractului încheiat cu Porr Construct pentru lucrări la calea ferată București – Giurgiu, potrivit unui anunț publicat în SEAP.

Constructorul Porr Construct primește încă 27,25 de milioane de lei pentru contractul de redeschidere a circulaţiei feroviare pe pod peste râul Argeş, între Vidra şi Comana, estimată în toamna acestui an, scrie Economica.net.

Valoarea contractului încheiat cu Porr Construct pentru modernizarea liniei de cale ferată București – Giurgiu a ajuns la 548,80 de milioane de lei, după ultima ajustare de preț, prevăzută în actul adițional nr. 5, conform informațiilor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).

Inițial, valoarea contractului semnat în decembrie 2020 se ridica la 472 de milioane de lei și a tot crescut după semnarea mai multor acte adiționale.

Lucrările pentru modernizarea celor aproape 13 kilometri din linia CF București – Giurgiu sunt realizate în proporție de 64% și au ca termen de finalizare luna septembrie 2023, conform datelor de pe site-ul CFR S.A., conform publicației amintite.

Pe 1 septembrie 1865 compania engleză John Trevor-Barkley a început construcția liniei București–Giurgiu. Această linie a fost deschisă pentru trafic la 26 august 1869 și a fost prima linie construită pe teritoriul românesc din acel timp.

Demolarea podului a început în 2021 după ce s-a semnat contractul dintre compania Naţională de Căi Ferate CFR SA și compania austriacă Porr Construct pentru Modernizarea liniei CF București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră”, Lot 1: ˮRedeschiderea circulației feroviare pe podul CF peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ, în valoare de 472.049.303 lei fără TVA, finanțat din fonduri nerambursabile.

În cadrul acestui contract este prevăzută de fapt refacerea podului de la Grădiștea, prăbușit în 2005, în urma unor inundații devastatoare. CFR a declarat câștigătoare oferta depusă de austriecii de la Porr Construct, singura de altfel.

Obiectivul general al investiției prevede proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare, în conformitate cu legislația și reglementările tehnice în vigoare, pe linia de cale ferată dintre stațiile Vidra și Comana (inclusiv stația Comana), de la km 18+180 (capătul Y al stației Vidra), până la km 30+200 (capătul Y al stației Comana), un traseu în lungime de 12,02 km cu 6 lucrări de artă (4 poduri și 2 viaducte):  pod CF km 23+607 peste râul Argeş, între Haltele Vidra şi Grădiștea; pod km 18+265 peste râul Sabar.Noul tablier va avea deschiderea de 45 m; pod km 18+402 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m; pod km 28+375 peste râul Neajlov. Noul tablier va avea deschiderea de 70 m; viaducte de acces, de la km 23+201, până la km 24+554.

Modernizarea infrastructurii și suprastructurii feroviare pentru ˮRedeschiderea circulației feroviare pe podul peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ reprezintă un obiectiv de utilitate publică, cu impact direct asupra dezvoltării durabile a judeţelor Ilfov şi Judeţul, linia CF București – Giurgiu fiind o importantă legătură feroviară între Coridorul Rin – Dunăre şi ţările din sud-estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia), prin traversarea Dunării pe Podul PRIETENIEI, în sectorul de graniță dintre România și Bulgaria.