Una dintre cele mai importante direcții din acest contract este implementarea tehnologiilor digitale și a soluțiilor inovatoare pentru îmbunătățirea calității vieții în București. Acest lucru va include gestionarea eficientă a resurselor, conectivitatea și serviciile publice inteligente, precum și debirocratizarea relației dintre Primărie și cetățeni.
Printre obiectivele majore se numără îmbunătățirea traficului și a parcărilor în oraș. Propunerile includ monitorizarea traficului greu pe pasajele și podurile din București, implementarea serviciilor de Smart Parking pe toate străzile administrate de Primăria Capitalei și prioritizarea sistemului de semaforizare prin utilizarea tehnologiilor AI pentru reducerea timpilor de transport în sistemul public.
De asemenea, propunerile includ îmbunătățirea serviciilor publice la nivelul anului 2024, prin implementarea platformei digitale „E-citizen”, care va integra serviciile digitalizate la nivelul unei singure aplicații, și prin monitorizarea tuturor șantierelor de construcții în ceea ce privește poluarea și respectarea normelor de sănătate publică.
În plus, proiectul propune crearea unui mediu de afaceri SMART, sprijinind conceptul de economie circulară și implementând măsuri de securitate cibernetică și protecție a datelor.
Transportul public inteligent este și el o prioritate, cu propuneri care includ actualizarea în timp real a informațiilor din trafic și dotarea tuturor vehiculelor și stațiilor din sistemul de transport public cu tehnologii inteligente.
Contractul lui Cristian Popescu Piedone cu Cetățenii Bucureștiului promite să aducă o serie de schimbări majore în capitala României, transformând-o într-un oraș modern, eficient și orientat spre viitor.