Copiii din mediul rural, afectați grav de pandemia de Covid-19. Aceștia mănâncă mai puțin și mai ieftin

Publicat: 14 apr. 2021, 07:30, de Mădălina Bălăceanu, în ACTUALITATE , ? cititori
Copiii din mediul rural, afectați grav de pandemia de Covid-19. Aceștia mănâncă mai puțin și mai ieftin
copil-sărac

Pandemia de coronavirus a afectat foarte tare copiii care trăiesc în mediul rural, se arată într-un studiu realizat de World Vision România. Fiindcă părinții nu reușesc să cumpere alimentele necesare, cei mici sunt nevoiți să mănânce mai puțin, mai rar și consume alimente mai ieftine.

Cercetarea arată că pandemia a avut un efect devastator asupra familiilor care trăiesc în comunitățile vulnerabile din mediul rural. Conform studiului, 60% dintre părinți nu au avut loc de muncă în perioada pandemiei, iar 19% au rămas cu veniturile diminuate ca urmare a concedierii, a șomajului tehnic și a imposibilității de a lucra cu ziua.

Cei mai afectați sunt copiii, susțin cei care au realizat studiul. Un copil din zece de la ţară adoarme flămând, uneori sau întotdeauna. Chiar şi înainte de 2020, potrivit datelor colectate de World Vision, în peste 11% dintre gospodăriile de la ţară copiii mâncau numai două mese pe zi. La nivelul întregului rural, proporţia acestora a crescut de la 5% în 2016 la 9% în 2018, ajungând la 11% în 2020. Această pondere urcă la 30% în cazul familiilor nevoiaşe.

Copiii din mediul rural mănâncă mai puțin

Circa trei sferturi dintre familiile din mediul rural cumpără alimente mai ieftine, mai puţine sau amândouă la un loc. Din ce în ce mai mulţi copii de la ţară mănâncă mai puţin. În 2016, 66% dintre familii limitau cantităţile de alimente achiziţionate, iar în 2019, ponderea lor urca la 74%. Aproape jumătate (46%) dintre familiile de la ţară cumpără alimente pe datorie sau pe credit.

În ceea ce privește desfășurarea orelor de la școală în sistem online, copiii din mediul rural trebuie să muncească mai mult pentru a ține pasul cu școala. Trecerea orelor în online a atras după sine pierderi mari de învăţare.

Cei fără posibilităţi materiale, fără acces la internet, echipamente şi programe de educaţie remedială, fără profesori calificaţi în metodologia predării digitale au fost cel mai afectaţi. 40% dintre elevii din mediile cele mai defavorizate nu au făcut deloc şcoală online şi au pierdut până în prezent circa 24 de săptămâni de şcoală, aproape două treimi de semestru.