Cum este sabotată, la vedere, chiar de către conducere, compania CFR Călători

Publicat: 08 sept. 2021, 15:14, de Ion Teleanu, în News , ? cititori
Cum este sabotată, la vedere, chiar de către conducere, compania CFR Călători
Ovidiu Vizante

În ultima perioadă, mai multe trenuri de călători operate de către CFR Călători au avut probleme cu locomotivele, unele s-au stricat în mers sau au luat foc, însă acest aspect ascunde o sabotare mascată a companiei de stat de către cei care o conduc.

„Doar opt locomotive electrice sunt închiriate către operatorii privați”

Răspunsul pentru PUTEREA a lui Ovidiu Vizante, directorul general de la CFR Călători impus de Cătălin Drulă, demonstrează aranjamentul celor care au condus și conduc compania de stat cu operatorii privați de transport feroviar de marfă.

CFR Călători are închiriate doar 8 locomotive electrice clasice către operatorii de transport feroviar de marfă, cu capital privat„, dar „pentru realizarea tuturor prestațiilor, CFR Călători utilizează doar 60% din parcul propriu de locomotive electrice. Situația celorlalte locomotive electrice se prezintă astfel: 25% sunt în parcul „rece” (neutilizabil), 13% în parcul de rezervă (reparații și revizii) iar 2% sunt închiriate„, a precizat Ovidiu Vizante pentru PUTEREA.

În plus, acesta mai menționează că „la sfârșitul anului 2020, parcul activ de locomotive număra peste 400 unități”. Practic, Ovidiu Vizante nu știe exact câte locomotive există la ora actuală în ograda CFR Călători, asta și pentru faptul că operatorul de stat este condus de facto de directorul tehnic Bogdan Năstăsescu, dar susține că „CFR Călători utilizează doar 60% din parcul propriu de locomotive electrice”.

Dar cu toate acestea, compania își permite să închirieze doar opt locomotive „fabricate în perioada 1970 – 1989″, în timp ce „parcul „rece” cuprinde locomotive care au nevoie de revizii/reparații care nu pot fi efectuate în unități proprii ale CFR Călători”.

Adică, nu ai suficiente locomotive să operezi pentru transportul călătorilor, dar închiriezi locomotive la operatorii feroviari privați de transport marfă. Aceste manevre regizate de cei care au fost sau sunt la butoanele companiei CFR Călători miros de la o poștă a aranjament, mai exact a sabotaj. Incredibil, dar adevărat!