Cum se mișcă UMB pe sectorul de autostradă cu două tuneluri unice în România! Au cea mai mare deschidere

Publicat: 30 nov. 2024, 19:16, de Marian Apipie, în Transporturi , ? cititori
Cum se mișcă UMB pe sectorul de autostradă cu două tuneluri unice în România!  Au cea mai mare deschidere
Cum se mișcă UMB pe sectorul de autostradă cu două tuneluri unice în România! Au cea mai mare deschidere de intrare în tuneluri

Este mobilizare bună pe șantierul celui mai așteptat lot de autostradă din România, unde se construiesc, în premieră, și acele tuneluri pentru urși care au ținut blocat proiectul mai bine de cinci ani. Vorbim de secțiunea lipsă Margina – Holdea din lotul 2 al Autostrăzii (A1) Lugoj – Deva. Proiectul ar trebui să fie gata în 2026, având în vedere că finanțarea a fost obținută prin PNRR.

Cum se mișcă UMB pe sectorul de autostradă cu două tuneluri unice în România? Pe șantierul lotului 2 Margina – Holdea al A1 Lugoj – Deva era agitație mare în aceste zile, pentru că se lucrează la două structuri unice în țară, având în vedere deschiderea foarte mare de intrare în tuneluri. Potrivit DRDP Timișoara, echipele UMB și ale partenerului bosniac Euro Asfalt lucrează în prezent la portalurile de acces/ieșire ale tunelurilor de pe sectorul Margina – Holdea al autostrăzii A1 Lugoj – Deva.

Cum se mișcă UMB pe sectorul de autostradă cu două tuneluri unice în România. Ce presupun lucrările

Cele două structuri vor fi unice în România, prin prisma deschiderii foarte mari de intrare în tuneluri. Practic, de pe autostradă se va intra direct în tunel, pe două benzi și pe banda de urgență (11,35 metri/sens).

„Când va începe efectiv forarea tunelului 1, se va lucra pe o lungime de 75 de centimetri sau maxim 1 metru. Lucrările se vor executa la adăpostul unor «umbrele de țevi» înclinate, cu o lungime de 15 metri și o suprapunere de 4 metri. La fiecare 75 centimetri de forare, se montează plase, se introduc ancore și se injectează, sub presiune, beton special, cu ajutorul mașinilor de torcret. Se va lucra cu asigurarea unor măsuri deosebite pentru siguranța muncitorilor. Specialiștii în geologie vor fi mereu pe șantier pentru a clasifica natura terenului și indicarea tehnologiei de execuție“, au precizat reprezentanții DRDP Timișoara.

Sectorul Margina – Holdea al autostrăzii A1 Lugoj – Deva este bucata care lipsește pentru a se ajunge direct la Nădlac, la granița cu Ungaria, doar pe autostradă. Tronsonul are 9,13 km include și 2,13 kilometri de tunel forat, cu două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu o platformă de 11,35 m (tunelurile pentru urși). Lucrările mai presupun și realizarea a 3 viaducte, 2 pasaje, 23 de podețe și un Centru de Întreținere și Coordonare. Contractul de 1,83 miliarde de lei (fără TVA) prevedea 11 luni pentru proiectare și alte 34 de luni pentru execuția lucrărilor.

Citește și: Tunelul misterios din Hunedoara: Are peste 100 de ani și o lungime de circa 800 de metri