Cum sunt supravegheate navele din zonele Midia și Agigea

Publicat: 08 sept. 2023, 10:15, de Daria Diaconeasa, în ESENȚIAL , ? cititori
Cum sunt supravegheate navele din zonele Midia și Agigea

Două radare de ultimă generație, unul cu funcție principală și altul cu funcție de rezervă, au fost amplasate pe clădirea Autorității Navale Române din Constanța, ceea ce va ajuta la supravegherea traficului maritim.

Două radare de ultimă generație, unul cu funcție principală și altul cu funcție de rezervă, sunt amplasate astăzi (joi – n.r.) pe clădirea Autorității Navale Române (care se află în portul Constanța – n.r.). (…) va fi instalat și soft-ul ce va permite operaționalizarea celor două echipamente ce vor ajuta la supravegherea traficului maritim. Un alt radar a fost deja poziționat în zona Midia, iar zilele următoare și zona Agigea va dispune de un echipament de același tip. Cele 4 radare, care sunt model Solid State fără magneton, vor ajuta la monitorizarea traficului maritim și vor permite detecția și urmărirea navelor pe o raza de minim 12 mile marine”, anunță Autoritatea Navală Română.

Conform ANR, nu doar distanța de operare este importantă, ci și imaginea care are o calitate și claritate superioară, pe care aceste radare o vor putea transmite, reprezintă un criteriu esențial pentru coordonarea traficului maritim.

În cadrul aceluiași program cu finanțare europeană, ANR beneficiază și de echipamentele de comunicație VHF care sunt instalate în toate locațiile proiectului și anume Constanța, Mangalia, Agigea, Midia, Gura Portiței, Mahmudia, Sulina și Sf. Gheorghe. Cu ajutorul acestora, Centrul Maritim de Coordonare și Căpităniile de Port vor putea lua legătura cu navele aflate la o distanță de până la 30 de mile de coastă. Totodată, vor putea fi preluate apelurile de primejdie, stațiile fiind echipate cu transceiver (emisie/recepție) cu apel selectiv numeric. Este asigurată veghea în zona A1 conform reglementările IMO. În următoarea etapă a proiectului vor fi livrate și celelalte componente de comunicație ce vor face ca sistemul costier să devină unul modern și extrem de eficient din punct de vedere al monitorizării traficului maritim. Vorbim despre senzorii meteo pentru cunoașterea cât mai exactă a situației meteorologice din zonele de interes maxim, camerele video (CCTV), modulul de SAR-POLUARE, care are atât o componentă de căutare și salvare cât și una de răspuns în cazul unei poluări, cât și despre restul echipamentelor prevăzute în proiect”, se arată în comunicatul transmis de Autoritate.