Dacia pregătește un nou break robust pentru a rivaliza cu Skoda Octavia

Publicat: 03 nov. 2025, 11:36, de Andrei Ceausescu, în Auto , ? cititori
Dacia pregătește un nou break robust pentru a rivaliza cu Skoda Octavia
Sursa foto: Autocar

Dacia se pregătește să lanseze, în 2026, un nou model de tip break, cu tracțiune pe benzină și capacități off-road, poziționat ca o alternativă mai accesibilă la Skoda Octavia. Noul vehicul va costa sub 25.000 de lire sterline (aproximativ 29.000 de euro) și va marca o nouă etapă în extinderea mărcii românești în segmentul compact (C-segment) – cea mai competitivă piață auto din Europa.

Dacia intră decis în segmentul C

Modelul, cunoscut deocamdată sub numele de cod C-Neo, urmează să fie prezentat oficial în lunile următoare. El va completa gama Dacia în segmentul C, după lansarea SUV-ului Bigster, care s-a bucurat de un succes considerabil în piețe precum Franța și Germania, unde a intrat în top 10 cele mai vândute mașini pentru clienți particulari.

„Teritoriul nostru principal rămâne segmentul B, dar am început să pătrundem în segmentul C și am făcut-o destul de bine cu Bigster”, a declarat Katrin Adt, noul director general al Dacia, într-un interviu pentru Autocar.

Adt a subliniat că fiecare nou model trebuie să aibă „propriul său scop” și „propriul loc în gamă”, pentru a evita suprapunerea cu Bigster.

Un model între Sandero și Bigster

O imagine neoficială a prototipului sugerează că noul C-Neo va fi un break compact cu gardă la sol ridicată, similar cu un Sandero alungit și mai robust, cu o lungime de aproximativ 4,6 metri.

Modelul va fi construit pe platforma CMF-B a grupului Renault, aceeași folosită pentru Sandero și Bigster, și va beneficia de motoare mild-hybrid și full-hybrid pe benzină, cu puteri cuprinse între 128 și 153 CP. Nu este clar dacă va exista o versiune cu tracțiune integrală.

„Există o parte semnificativă a clienților din segmentul C care nu doresc SUV-uri, ci o poziție de condus mai joasă și un produs mai eficient, mai puțin ostentativ”, a explicat Patrice Lévy-Bencheton, responsabil de performanța produsului în cadrul Dacia.

Răspuns la retragerea modelelor clasice

Potrivit lui Frank Marotte, directorul de vânzări și marketing Dacia, retragerea modelelor clasice precum Ford Focus și creșterea prețurilor pentru rivalii tradiționali – Volkswagen Golf, Opel Astra sau Toyota Corolla – oferă Daciei o oportunitate unică.

„Segmentul C-hatch a fost cel care a înregistrat cele mai mari creșteri de preț din ultimii cinci ani. Noi vrem să facem în C-segment ceea ce am făcut în B – să oferim o alternativă accesibilă”, a spus Marotte.

Politica prețului corect

Dacia va continua strategia care a consacrat marca: echipamente esențiale, fără dotări considerate inutile, pentru a menține prețul de listă cu mult sub cel al competitorilor.

Dacă SUV-ul Bigster începe de la aproximativ 25.000 de lire sterline – cu 5.000 mai puțin decât un Nissan Qashqai – noul break ar urma să fie lansat în jurul pragului de 20.000 de lire sterline. Astfel, va fi semnificativ mai ieftin decât Seat Leon Estate (27.000 £) sau Skoda Octavia Estate (29.000 £).

Design practic, nu ostentativ

Designerul-șef David Durand spune că modelul va rămâne fidel spiritului Dacia – simplu, robust și orientat spre utilizare practică.

„Este o mașină pe care o folosești zilnic, cu familia, cu copiii. Are mult spațiu și îți oferă încredere pe drumuri dificile, fără să fie o demonstrație de statut social”, a spus Durand.

O strategie de consolidare în Europa

După succesul Bigster, Dacia mizează pe extinderea gamei sale în segmentul mediu, profitând de faptul că multe branduri tradiționale „abandonează terenul” în favoarea SUV-urilor.

„Are foarte mult sens să intrăm în acest segment. Mulți concurenți îl părăsesc, iar noi putem veni cu o alternativă simplă, solidă și accesibilă”, a mai precizat Durand.