Dacia scrie istorie: Duster și Bigster primesc primul sistem hybrid 4×4 cu transmisie automată

Publicat: 04 sept. 2025, 22:02, de Corina Oprea, în Auto , ? cititori
Dacia scrie istorie: Duster și Bigster primesc primul sistem hybrid 4×4 cu transmisie automată

Dacia face un salt uriaș în evoluția gamei sale SUV și lansează o inovație fără precedent în istoria mărcii. Două dintre cele mai apreciate modele, Duster și Bigster, vor fi echipate cu noul sistem Hybrid-G 150 4×4, care combină tracțiunea integrală cu tehnologia hibridă și transmisia automată cu dublu ambreiaj. Această soluție poziționează marca românească la un nivel superior în segmentul SUV-urilor accesibile.

Dacia, un propulsor modern și eficient

Noul sistem are la bază un motor turbo de 1,2 litri, capabil să funcționeze atât pe benzină, cât și pe GPL. Acesta este asistat de un modul mild-hybrid de 48V și de un motor electric amplasat pe puntea spate. Împreună, ele dezvoltă 154 CP, oferind performanțe notabile și o tracțiune integrală inteligentă, fără arbori cardan.

Un alt punct de atracție este cutia automată cu dublu ambreiaj (DCT), disponibilă pentru prima dată pe un model Dacia. Echipată cu padele la volan, aceasta aduce un plus de confort și control, indiferent că șoferul se află pe autostradă sau în teren accidentat.

Autonomie impresionantă și consum optimizat

În mediul urban, SUV-urile pot rula în mod electric până la 60% din timp, ceea ce reduce semnificativ consumul și emisiile. Cu două rezervoare de câte 50 de litri – unul pentru benzină și unul pentru GPL – autonomia totală poate ajunge la aproximativ 1.500 km.

Tracțiunea integrală funcționează eficient până la 140 km/h, moment în care motorul electric spate se decuplează automat pentru a economisi carburant. Această soluție reprezintă o alternativă mai accesibilă la sistemele plug-in hybrid, respectând în același timp normele stricte de poluare din Uniunea Europeană.

Șase moduri de condus pentru orice scenariu

Șoferii au la dispoziție șase moduri de rulare: Eco, Auto, Lock, Snow, Mud/Sand și Hill Descent Control. Această paletă de opțiuni asigură flexibilitate și siguranță, fie că este vorba de drumuri zilnice în oraș, fie de trasee off-road dificile.

Astfel, modelele Dacia se aliniază cerințelor actuale ale pieței, păstrând în același timp spiritul practic și robust cu care marca și-a câștigat renumele.

Noile versiuni Duster și Bigster echipate cu Hybrid-G 150 4×4 vor ajunge în showroom-uri la finalul acestui an.