Dacia se reinventează: hibride, electrice și SUV-uri noi pentru dominația pieței europene până în 2029
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/09/prix-voiture-annee-2025-trophee-largus-BD-005.jpg)
Dacia, marca românească parte a grupului Renault, își conturează strategia pentru următorii ani printr-o serie de lansări de modele noi și restilizări, vizând atât adaptarea la cerințele pieței europene, cât și trecerea către mobilitatea electrică. Producătorul de la Mioveni mizează pe design modern, tehnologii noi și eficiență energetică, cu scopul de a-și consolida poziția în Europa și de a respecta standardele CAFE privind emisiile de CO₂.
Procesul de transformare a mărcii începe cu restilizarea modelelor Sandero, Logan și Jogger, programată până la finalul lui 2025. Sandero va primi pentru prima dată o versiune hibridă, iar Jogger, singurul break compact cu 7 locuri din Europa, va beneficia de actualizări estetice și tehnologice, inclusiv o motorizare hibridă preluată de la Bigster, scrie publicația PUTEREA FINANCIARĂ.
În 2026, Dacia va introduce un model complet nou, denumit provizoriu C-Neo, precum și al doilea automobil electric de oraș, care va fi produs în Europa, la uzina din Novo Mesto (Slovenia), cu un preț de pornire de aproximativ 18.000 de euro, devenind astfel cel mai accesibil EV din segmentul său.
Anul 2027 va aduce un SUV de segment B, denumit intern „Stepway 2.0”, consolidând poziția Dacia în zona crossoverelor compacte, în timp ce 2028 va marca apariția noii generații Sandero, care va separa clar versiunile clasice de cele Stepway, cu o identitate distinctă și inclusiv opțiune electrică. În paralel, modelul C-Neo va avea două variante: o berlină în trei volume și un break cu aspect de crossover, ambele cu accent pe spațiu, versatilitate și preț accesibil. Break-ul va prelua tehnologii hibride de la Bigster și va acoperi un gol din piață lăsat de alți producători.
Dacia mai pregătește și un SUV coupe derivat din Duster, destinat în special piețelor din nordul Africii și America Latină, deocamdată incert pentru Europa. Obiectivul strategic al mărcii este atingerea unui milion de unități vândute anual, după ce în 2024 a înregistrat 676.340 de vehicule, reprezentând aproape o treime din vânzările grupului Renault și o cotă de piață de 4,5% în 22 de țări.
Planul de dezvoltare stabilit de fostul CEO Denis Le Vot va fi continuat sub conducerea Karine Adt, prima femeie CEO din istoria Dacia, care va trebui să crească vânzările în Germania și în țările învecinate, acolo unde Skoda are o influență puternică. Strategia se concentrează pe mobilitate accesibilă și responsabilă, menținând totodată competitivitatea pe piețele internaționale.
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/09/essai-dacia-bigster-tce-140-bbr-2025-002-1024x682.jpg)
Sursa foto: L’argus
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/09/MG-EHS-Hybrid-vs-Dacia-Bigster-Hybrid-AC-2025-046-1024x682.jpg)
Sursa foto: L’argus