Începând de sâmbătă, 21 iunie, la ora 5 dimineața, intră în vigoare noi restricții de circulație în zona Piața Unirii din București, odată cu demararea celei de-a doua etape a proiectului de refacere a planșeului Unirii. Anunțul a fost făcut de primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, care a precizat că noile măsuri vor fi aplicate până la finalul acestui an.
Lucrările din Piața Unirii intră în etapa a doua
Etapa actuală presupune lucrări ample în zona din fața Hanului lui Manuc, unde vor avea loc săpături și dezvelirea planșeului Unirii. La finalul acestei faze, structura de beton care acoperă în prezent Piața Unirii va fi dezafectată complet, urmând a fi înlocuită cu o nouă construcție.
„Mă bucur foarte mult că lucrările la planșeul Unirii s-au înscris pe traiectoria pe care ne-o dorim cu toții. Am așteptat câteva zile pentru acest moment important al închiderii circulației, pentru că astăzi s-a încheiat școala și va fi ceva mai ușor de tolerat pentru noi toți, pentru bucureșteni și nu numai, șantierul de aici, respectiv noile restricții de circulație despre care vom vorbi în continuare.
Așadar, lucrăm de o săptămână aici, în zona parcului, în așa-numita etapă 1 a proiectului. Constructorii au început săpătura, s-a descoperit deja planșeul pe care îl puteți vedea. De mâine începem lucrările și în etapa a doua, adică vom începe să săpăm și să descoperim planșeul în zona din fața Hanului lui Manuc,” a declarat primarul Sectorului 4, Daniel Băluță. .
Trafic închis pe Splaiul Independenței și rute STB deviate
Cea mai importantă modificare rutieră vizează Splaiul Independenței, unde traficul va fi închis pe sensul de mers dinspre Piața Națiunile Unite către Piața Unirii. Această restricție afectează una dintre cele mai circulate artere din centrul orașului, fiind estimat un impact major asupra traficului în zonă.
Pe lângă traficul auto, și transportul public este afectat. Potrivit autorităților, șapte linii de autobuz ale Societății de Transport București (STB) vor fi deviate pe trasee alternative, iar două noi stații vor fi înființate pe Bulevardul Unirii pentru a compensa modificările.
„Așa cum am anunțat deja, această etapă a lucrărilor vine și cu o serie de restricții rutiere temporare, impuse de Comisia Tehnică de Circulație, respectiv de Brigada de Poliție Rutieră, după cum urmează. Șoferii care vin de pe Bulevardul Corneliu Coposu, dinspre Universitate către Patriarhie, vor folosi acest drum provizoriu, care este gata. Drumul are trei benzi de circulație și trotuare. Una dintre benzi este destinată STB-ului. Circulația pietonală către stațiile de metrou nu este afectată. Repet acest lucru: circulația pietonală către stațiile de metrou nu este afectată. Se va circula la fel ca și până acum.
A doua restricție este valabilă pentru șoferii care vin dinspre Calea Victoriei sau dinspre Eroilor. Aceștia nu vor mai putea circula peste planșeul care se va închide între Piața Națiunile Unite și stația de metrou Piața Unirii 1. Aceștia au la îndemână o rută ocolitoare prin fața Palatului Parlamentului și apoi pe Bulevardul Unirii, în linie dreaptă, pentru a ajunge la Piața Unirii.
Pe acest bulevard, pe Unirii, avem amenajate deja două stații STB care vor funcționa pe perioada restricțiilor de circulație. Foarte important: restricțiile intră în vigoare sâmbătă dimineață, 21 iunie, la ora 5, ” declarat primarul Sectorului 4.
Lucrările nu vor afecta suplimentar traficul în zona Fântânilor
Daniel Băluță a oferit și asigurări privind alte zone adiacente proiectului. Deși este programată și demontarea Fântânilor de la Unirii, aceasta nu va implica restricții suplimentare de circulație. Intervențiile vor fi gestionate astfel încât impactul asupra traficului să fie minimizat.
Lucrările actuale acoperă o suprafață semnificativă. Planșeul are o lungime de aproximativ 900 de metri și o lățime de 360 de metri. Placa de beton existentă, cu o grosime actuală de 70 de centimetri, va fi înlocuită cu una nouă, cu o grosime de până la 140 de centimetri. De asemenea, proiectul presupune înlocuirea completă a infrastructurii subterane, inclusiv casetele pentru colectarea apei pluviale.
Costurile totale ale proiectului se ridică la aproximativ 800 de milioane de lei, fără TVA. Potrivit edilului, această investiție este esențială pentru siguranța circulației și a clădirilor din zonă.
Pe durata lucrărilor, locuitorii Capitalei și cei care tranzitează centrul orașului sunt sfătuiți să evite zona Piața Unirii și să utilizeze rute ocolitoare sau mijloace alternative de transport. Primăria Sectorului 4, în colaborare cu Brigada Rutieră, promite monitorizarea atentă a traficului și actualizarea constantă a informațiilor privind stadiul lucrărilor.
Daniel Băluță a mai anunțat și faptul că, în curând încep lucrările la magistrala 4, Gara de Nord-Gara Progesu, linie care va avea 14 stații de metrou.