Noul buletin electronic va avea un cip încorporat, ceea ce va permite o identificare mai eficientă. De asemenea, tot el va permite semnarea digitală a documentelor de la distanță. Trebuie remarcate, însă, și dimensiunile reduse ale acestui document, similare celor specifice permisului de conducere. Informațiile personale vor fi listate, potrivit capital.ro, pe ambele fețe ale documentului.
Noul buletin electronic aduce noutăți și legat de perioada de valabilitate a actelor de identitate. Acestea sunt următoarele:
– 4 ani de valabilitate pentru persoanele cu vârsta între 14 și 18 ani
-7 ani de valabilitate pentru persoanele cu vârsta între 18 și 25 de ani
-10 ani de valabilitate după împlinirea vârstei de 25 de ani
– nelimitat după împlinirea vârstei de 55 de ani.
Mai trebuie menționat faptul că vor fi introduse mai multe categorii de acte de identitate, incluzând cartea de identitate standard și cea electronică, cu caracteristici specifice și perioade de valabilitate distincte.
Solicitarea cărții de identitate electronică se va face de la vârsta de 12 ani, conform noii legislației, față de limita anterioară de 14 ani. Părinții pot să depună cereri pentru cei mici chiar și la o vârstă mai fragedă.
Cererea trebuie să fie semnată de ambii părinți prezenți pentru a fi inițiat procesul de eliberare a actului de identitate. Dacă doar unul dintre părinți este prezent, acesta trebuie să obțină o declarație autentificată la notar sau consulat de la celălalt părinte.
Iată ce acte sunt necesare pentru depunerea cererii- :