Decalogul prăbușirii stațiunii Mamaia și revenirea Mangaliei

Sezonul estival din acest an a adus, oarecum, o premieră în ceea ce privește atractivitatea stațiunilor de pe litoralul românesc al Mării Negre. Mai exact, faptul că Mangalia a devenit mult mai atractivă decât Mamaia.

Mărirea și decăderea

De ce Mamaia nu mai este regina Litoralului? Cum a pierdut supremația în fața Mangaliei? Ce s-a făcut în Mangalia? Ce s-a întâmplat la Mamaia? Sunt doar câteva întrebări la care PUTEREA a încercat să afle răspunsul pe baza informațiilor publice existente la Mangalia și Mamaia, mai exact la Constanța.

Dar, la prima vedere, faptul că cele șapte stațiuni ale UAT Mangalia-Neptun, Olimp, Cap Aurora, Jupiter, Venus, Saturn și Mangalia, au fost luate cu asalt în acest an de turiștii, în timp ce la Mamaia gradul de ocupare este modest pentru această perioadă se datorează și prețurilor foarte mari. În Mangalia, tarifele de cazare și masă sunt accesibile, în timp ce la Mamaia, acestea sunt destul de piperate pentru buzunarul românului.

Cum Mangalia a detronat Mamaia

Însă, specialiștii consultați de PUTEREA au precizat că alte sunt cauzele care au condus la detronarea nordului Litoralului, în special a stațiunii Mamaia, de către sudul Litoralui, mai exact de stațiunile aparținând de UAT Mangalia

1. În ultimii zece ani, Constanța a avut trei primari-Radu Mazăre-PSD, Decebal Făgădău-PSD și Vergil Chițac-PNL, Mangalia-unul singur Radu Cristian-PNL.

2. Mangalia are PUG aprobat și agreat de toții agenții economici și toate terenurile sunt intabulate. La Constanța este haos urbanistic.

3. La Mangalia, spațiul verde este foarte clar delimitat, în timp, ce la Constanta, mai ales în Mamaia, spațiul verde este ca inexistent, fiind transformat în cartiere de locuințe gen Ferentari și mastodonți de beton care au titulatura de hoteluri.

4. În Mangalia s-au delimitat clar zonele de clubbing care au titulatura de aparthotel de la Neptun până în Mangalia. Însă, la Mamaia s-au dat aprobări haotice, chiar în interiorul stațiunii.

5. În Mamaia s-au dat aprobări pentru construcția de apartamente fără respectarea exigențelor și rigorilor legale de rezistență, în timp ce, la Mangalia, aprobările s-au dat numai pe zonele din PUG.

6. De doi ani, în Mangalia au fost desființate tarabele și micile magazine din apropierea hotelurilor. În Constanța este dezastru, adică sunt amplasate la tot pasul și se construiesc în continuare, inclusiv mini-magazine alimentare.

7. În Mangalia există un singur patronat al turismului, în timp ce la Constanța sunt vreo patru care se ceartă și se canibalizează între ele.

8. Din 2019, Mangalia are Organizație de Management al Destinațiilor (OMD), fiind primul OMD din țară, care are strategie de dezvoltare și marketing bine definit, inclusiv plan de acțiune, fapt pentru care deja au demarat mai multe acțiuni de promovare. În schimb, Constanța nu are OMD.

9. Raportul calitate/preț pe booking la Mangalia este de 8, fapt pentru care ofertele și prețurile sunt atractive, în timp ce, la Mamaia, prețurile au scăpat de sub control.

10. De trei ani, în Mangalia se percepe taxa specială de promovare și de doi ani- taxa de stațiune, iar banii din aceste taxe sunt utilizați pentru proiecte de promovare turistică aprobate de Consiliul Local Mangalia și de OMD. La Constanța, nu se știe ce destinație au luat bani rezultați din taxa specială de promovare și din cea de stațiune de la Mamaia.

În loc de concluzie

La acest decalog al diferențelor dintre Mamaia și Mangalia se mai poate adăuga și decalajul mare al prețurilor în hotelurile din Mangalia care asigură alimentație publică și serviciile unităților independente, în special la Mamaia, unde prețurile au explodat. Diferența dintre cele două stațiuni a constat și în atitudinea constructivă a agenților economici din zona de sud a Litoralului care au participat la mai multe acțiuni de voluntariat privind amenajarea spațiilor verzi și menținerea curățeniei, ceea ce nu s-a întâmplat în Mamaia.

Este posibil ca distracția din cluburile de noapte din Mamaia să se mute în stațiunile din sudul Litoralul, între Olimp și 23 August. Revenirea stațiunii Mamaia la strălucirea de altă dată nu depinde decât de patronatele din turism și de atitudinea agenților economici din turism și industria ospitalității.

Mai multe articole...

Cele mai noi articole

Președintele Consiliului Județean Buzău vânează un loc de deputat, după ce...

Anunțul lui Petre Emanoil Neagu că va candida ca deputat survine după ce, în şedinţa de ieri a Consiliului Politic Naţional al PSD, a...
Romania intra pe data de 31 martie in Spatiul Schengen pe cale aeriana si maritima

România intră pe data de 31 martie în Spațiul Schengen pe...

România intră pe data de 31 martie în Spațiul Schengen pe cale aeriană și maritimă, iar situația se va schimba pentru românii care călătoresc...