Decizie definitivă: Firma care a construit Podul de la Brăila pusă să plătească penalităţi de milioane de lei pentru întârzieri
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/06/pod-braila.jpg)
Curtea de Apel București a dat câștig de cauză definitiv Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) în procesul intentat constructorului italian WeBuild, pentru întârzierile majore înregistrate la finalizarea Podului de la Brăila. Instanța a decis că antreprenorul trebuie să achite penalități de peste 80 de milioane de lei, echivalentul a aproximativ 16 milioane de euro, pentru cele peste 800 de zile de întârziere.
Buni de plată pentru Podul de la Brăila
Decizia confirmă o hotărâre favorabilă obținută anterior de CNAIR, în ianuarie 2024. Compania de stat spune că această sentință întărește angajamentul față de respectarea contractelor și utilizarea responsabilă a fondurilor publice.
Podul suspendat de la Brăila a fost inaugurat pe 6 iulie 2023, fiind cel mai mare de acest tip construit în România și al treilea ca dimensiune din Europa. La scurt timp după inaugurare, au fost constatate denivelări și șuruburi slăbite, iar CNAIR a cerut constructorului să remedieze problemele, avertizând că lucrarea nu va fi recepționată în lipsa remedierilor.
Valoarea proiectului a fost de aproape 2 miliarde de lei, fără TVA, finanțat din fonduri externe nerambursabile.
Compania italiană WeBuild, aflată în centrul unui conflict prelungit cu CNAIR privind întârzierile la Podul de la Brăila, are în desfășurare mai multe proiecte importante în infrastructura rutieră și feroviară din România. Cel mai valoros contract al său rămâne secțiunea Cornetu – Tigveni de pe Autostrada Sibiu – Pitești, în valoare de 5,3 miliarde de lei. Această porțiune include cel mai lung tunel rutier construit vreodată în România și este considerată o zonă dificilă din punct de vedere tehnic și geologic.
WeBuild a mai livrat recent lotul 5 al aceleiași autostrăzi, între Curtea de Argeș și Pitești, pus în circulație înainte de termenul contractual. De asemenea, compania este implicată, alături de alți parteneri, în lucrările de modernizare pe trei din cele patru tronsoane ale magistralei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, un proiect derulat în colaborare cu CFR Infrastructură.