Anul acesta, România va inaugura în jur de 50 de kilometri noi de drumuri rapide și 59 kilometri noi reabilitați de cale ferată. Aceste cifre apar în două documente semnate de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. În actul care prezintă proiectele rutiere lipsește referirea la prima investiție care va fi gata în 2023, și anume mini-lotul de 13,44 kilometri de pe A3 dintre Nușfalău-Suplacu de Barcău. Acest lot ar putea fi însă unul muzeu pentru că nu există conexiune cu infrastructura existentă, atrage atenția Asociația Pro Infrastructură.
Există mari șanse ca anul acesta să depășim borna de 1.000 de kilometri de șosea rapidă cu respectiva autostradă muzeu. În prezent, sunt dați în funcțiune 994 kilometri de autostrăzi și drumuri expres.
Conform documentului care prezintă situația infrastructurii rutiere, lista tronsoanelor care ar putea fi inaugurate în 2023 este următoarea:
2. Lotul 2 al autostrăzii A0: km 69+000 – km 85+300 aferent Centură Sud având termen contractual de finalizare 25.06.2023.
3. În trimestrul I din 2024 vor fi gata toți cei 31,75 kilometri ai T3 DEx 12 Slatina-Colonești de pe drumul expres Pitești-Craiova. Conform estimării beneficiarului, în trimestrul IV al anului 2023, din totalul de 31,75 m, doar 17,15 km vor fi dați în trafic, respectiv de la km 74+700, prin care va fi asigurată intrarea și ieșirea pe Drumul Expres Craiova-Pitești, tronson 3.
Pentru anul 2023 se estimează efectuarea următoarelor recepții:
În ultimii 10 ani, prin programele de finanțare externă nerambursabilă au fost reabilitați 201 km de cale ferată pe tronsoanele Curtici-Arad-km 614, Simeria-Sighișoara, conexiunea feroviară București Nord-Aeroport Internațional Henri Coandă.