Deutsche Welle: TikTok, cea mai vulnerabilă la fake news-uri

Publicat: 23 mai 2021, 20:30, de Eliza Popa, în Internațional , ? cititori
Deutsche Welle: TikTok, cea mai vulnerabilă la fake news-uri

TikTok, platformă cu foarte mulţi copii printre utilizatori, este cea mai vulnerabilă la fake-news, dintre reţelele sociale. Rusia domină piaţa manipulării reţelelor sociale, iar politicienii îşi cumpără like-uri pe Facebook şi Instagram.

Aceasta notează Deutsche Welle, bazându-se pe un raport al Centrului Strategic de Comunicaţii al NATO. DW citează un raport al Centrului Strategic de Comunicaţii al NATO, care arată că firmele din Rusia domină piaţa manipulării reţelelor sociale. Potrivit acestui raport, ponderea activităţilor false pe Facebook, Twitter sau Instagram ajunge şi până la 30% din totatul like-urilor, share-urilor şi vizualizărilor pe aceste platforme.

”Aproape toţi marii furnizori de software şi infrastructură pe care am putut să-i identificăm erau de origine rusă”, spune raportul celor de la NATO, potrivit paginademedia.ro. Janis Sarts, directorul Centrului Strategic de Comunicaţii NATO, susţine că TikTok este cea mai nesigură reţea socială. Acolo pot fi manipulaţi cel mai uşor oamenii. La polul opus sunt Facebook şi Twitter, care sunt considerate „sigure”. Pe de altă parte, Instagram şi Youtube „nu sunt foarte bine protejate”.

TikTok este cea mai nesigură

Janis Sarts, pentru DW: „În principiu, manipularea este posibilă pe aproape toate platformele. Twitter şi Facebook sunt considerate a fi cele mai sigure reţele sociale. Fiind foarte populare, iar manipularea deosebit de agresivă, aceste reţele fac cel mai mult împotriva ei. YouTube şi Instagram, pe de altă parte, nu sunt foarte bine protejate. În opinia noastră, TikTok este cea mai nesigură dintre cele cinci platforme pe care le-am examinat.”

Nu doar influencerii îşi cumpără viralizarea pe Facebook şi Instagram, ci şi politicienii, mai notează DW. Un exemplu este cel al deputatului rus Leonid Sluţki. În urma unei investigaţii DW, Sluţki oferea circa două ruble (echivalentul a doi cenţi) pentru a cumpăra un like şi un share pe Facebook. Aceeaşi sumă se aplica şi pe Twitter.